معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: به‌مناسبت عید فطر اضافه خدمت سنواتی مشمولین غایب که تا ۲۲ بهمن ماه ۹۶ خود را برای انجام خدمت دوره‌های ضرورت معرفی کنند بخشیده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۷۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمد کولیوند در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان گفت: مهلت ثبت‌نام مشمولین غایب تا پایان امسال تمدید شد و متولدین سال ۷۰ که مدرک خود را تا قبل از سال ۸۹ اخذ کرده‌اند با مدرک دیپلم و یا پیش‌دانشگاهی حق ثبت‌نام در این جریمه دارند.

وی گفت: اگر فرد ۸ سال و یک روز غیبت خدمت وظیفه داشته باشد می‌تواند در این طرح ثبت‌نام و جریمه را بپردازد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: پرداخت جریمه خدمت وظیفه به دو صورت نقدی و قسطی است که در اقساط باید ۳۰ درصد کل مبلغ جریمه را بپردازد و بقیه را تا پایان امسال پرداخت کند، اما اگر چنانچه فرد مشمول مدت غایبی آن ۸ سال هم باشد مشمول این ثبت‌نام نخواهد شد.

وی در مورد دانشجویان اخراجی و انصرافی گفت: دانشجویان انصرافی و اخراجی که تا ۳۱ شهریور ماه ۹۵ انصراف و یا اخراج شده باشند مدرک قبلی آن‌ها ملاک خواهد بود و شامل این ثبت‌نام مشمولین غایب خواهند شد.

کولیوند به معافیت فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر چه به صورت طلاق و چه فوت اشاره کرد و افزود: مادران فاقد شوهر چه فوت و چه طلاق از تاریخ فوت همسرانشان و طلاق آن‌ها محاسبه می‌شود، اگر تاریخ فوت و طلاق کمتر از ۳۰ ماه باشد معافیت موقت و اگر بیش از ۳۰ ماه باشد معافیت دائم و مشمول باید یگانه فرزند ذکور هم باشد.

وی با اشاره به شرایط مشمولین دارای فرزند معلول اظهار کرد: در صورتی که فرزند مشمول معلول ذهنی و ناتوان باشد شرایط معافیت را دارد و اگر معلول جسمی حرکتی و سایر معلولیت‌ها باشد غیبت ملاک است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان در خصوص کسری خدمت برای مشمولین خدمت وظیفه گفت: تاکنون بخشنامه جدیدی در این زمینه ابلاغ نشده و کسری خدمت هم برای مشمولین متولدین سال ۷۲ به پایین است که به ازای هر ماه حضور پدر در جبهه ۹ روز کسری خدمت برای فرزند ذکورش محاسبه می‌شود.

ازدواج مشمولین با معلولین معافیت دارد

وی گفت: ازدواج مشمول وظیفه با همسر معلول در صورت نداشتن غیبت معافیت دارد و ازداج مشمول با همسر جانباز معافیت موقت دارد و در صورت تداوم ۵ سال زندگی مشترک معافیت دائم خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان خاطر نشان کرد: برای مادران فاقد همسر و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورتی که فرزند ذکورش فاقد غیبت باشد، شرایط معافیت را داشته و در صورتی که این مادران حمایت کمیته امداد و بهزیستی که فاقد همسر هستند پسرش تنها فرزند ذکور خانواده و دارای سه خواهر باشد شرایط معافیت دائم را دارد.

وی گفت: همچنین فرزندان ذکور و مشمولینی که پدران رزمنده و جانباز دارند به ازای هر ۳۰ ماه جبهه پدر، یک فرزند ذکور معاف و به ازای ۲۵ درصد جانبازی یک فرزند پسر معافیت و به ازای هر ۲۴ ماه اسارت پدر نیز، یک فرزند پسر معافیت دارد.

کولیوند عنوان کرد: تعویض کارت‌های پایان خدمت، کفالت‌های قدیم، صدور المثنی کارت خدمت به صورت هوشمند و آنلاین توسط سازمان نظام وظیفه عمومی انجام می‌شود.

معافیت دندان نداریم

وی با اشاره به معافیت‌های پزشکی سازمان نظام وظیفه اظهار کرد: از اول مرداد ماه سال ۹۳ تاکنون معافیت دندان نداریم و برای مواردی همچون عرق کردن کف دست، صافی کف پا معافیت از رزم وجود دارد اگر کف پا صاف همراه با دفرمیتی پاشنه همراه باشد مشمول شامل معافیت دائم می‌شود.

وی با اشاره به معافیت دانش‌آموزی و دانشجویی گفت: دانش‌آموزانی که در وسط سال‌تحصیلی ۲۰ سالگی آن‌ها به اتمام برسد چنانچه تمایلی به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از مهلت یکساله استفاده و سال‌تحصیلی را به اتمام برسانند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به معافیت‌های رهبری برای متولدین سال ۱۳۵۰ تا سال ۱۳۳۸ تصریح کرد: به‌مناسبت عید سعید فطر اضافه خدمت سنوات کارکنان وظیفه حین خدمت و اضافه خدمت سنواتی مشمولین غایب که تا تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۹۶ جهت انجام خدمت دوره‌های ضرورت خود را معرفی کنند بخشیده می‌شوند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات