مسؤول تفحص سیره شهدا قم در مراسم جشن عید غدیر در شاهرود گفت: ریل‌گذاری تغییر کرد و هنر امام این بود که تحقق‌بخش محتوای حدیث غدیر و اساس غدیر بود، اگر غدیر احیا شود بسیاری از معضلات حل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۷۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان چهارشنبه شب در مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) و عید غدیر در مسجد الهادی شهرک البرز شاهرود با گرامیداشت میلاد امام هادی (ع) و دهه ولایت و امامت، با اشاره به سه بخش زندگی ائمه اطهار اظهار کرد: بخش اول از زمان پیامبر تا زمان امام باقر (ع) که این مقطع زمانی است که اصل شجره امامت و ولایت به دستور خدا توسط پیغمبر و سایر ائمه بیان شده است.

وی با بیان اینکه قبل از امام باقر (ع) امامان دیگر و فاطمه (س) و پیامبر در جهت اصل امامت و ولایت بیانات و فرمایشات داشتند، افزود: مقطع دوم از امام باقر (ع) تا امام رضا (ع) که عمده روایات در جهت تبیین آثار و برکات ولایت برای این مقطع است تأثیر اعتقاد و اهتمام ولایت توسط امام باقر (ع) تا امام رضا (ع) تبیین شده است هرچند در عصر علی و پیامبر از این روایات داریم.

مسؤول تفحص سیره شهدا قم خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) بیان می‌کنند هیچ امری بیشتر در باب ولایت تأکید نشده است و همه تأکید دارند؛ اگر روایت داریم برترین اعمال سخت‌ترین آن‌هاست انسان می‌پذیرد که ما سخت انجام دهیم تا اجرا بالاتر بگیریم.

جوشقانیان تصریح کرد: شهدا یکسان نیستند در مرتبه و منزلت، بعضی تلاش بیشتر کردند و اجر بالاتری دارند و یا انتظار فرج برترین اعمال است علت این است که باید بسیار خصوصیات داشته باشیم، میزان معرفت و شناخت باعث افزایش منزلت می‌شود.

وی با اشاره به روایات در باب تکریم عید سعید غدیر و منزلت‌های آن گفت: حضرت علی (ع) را پیامبر از زمین در واقعه غدیر بلند کرد و جدا نمود و اهتمام به حدی بود که جای شبهه نباشد و پیامبر اقرار جمعی گرفت و هم اقرار فردی.

عضو ستاد سیره شهدا قم ادامه داد: چرا ولایت اهمیت دارد به دو جهت، یک پیغمبر آگاه‌ترین است و مثلت ارتباطی بشر و خدا را پیامبر می‌شناسند و رابط خدا و بشر است و ائمه این‌گونه هستند و برای همین پیامبر گفت: هر که من مولای اویم این علی مولای اوست، این‌ها نفهمیدن و فکر کردن رانت و خانوادگی باشد و برخی هم می‌خواستن ریل راه عوض کنند.

جوشقانیان بیان کرد: امروز ۵۴ کشور اسلامی است که یهودی‌ها دارند تلاش می‌کنند که به اهداف خود برسند و در سوریه ۳۰۰ هزار نفر را در این چند سال نابود کردند.

وی با اشاره به تغییر ریل‌گذاری از زمان بعد از پیامبر تا انقلاب اسلامی گفت: ریل‌گذاری تغییر کرد و هنر امام این بود که تحقق‌بخش محتوای حدیث غدیر و اساس غدیر بود، اگر غدیر احیا شود بسیاری از معضلات حل می‌شود.

عضو ستاد سیره شهدا قم ادامه داد: ولایت اهل بیت (ع) در عصر غیبت را باید کجا جست‌وجو کرد تکلیف چیست از جایگاه غدیر که باید دفاع کند؟ امروز مغبوض‌ترین انسان در کره زمین صهیونیست‌ها هستند و مغبوض‌ترین فرد در جان آن‌ها رهبری انقلاب است چرا که می‌دانند تجلی غدیر اینجاست و دمار آن‌ها را درمی‌آورد.

جوشقانیان اضافه کرد: با پرچم ولایت صهیونیست‌ها در جنگ بیست و دو روزه و سی و سه روزه شکست خوردند و این‌ها داعش‌ها را علم کردند، اما آن‌ها را هم از دست دادند، به دلیل اینکه امر ولایت امیرالمؤمنین (ع) محقق نشود که اگر محقق شود بعد از ۱۴ قرن روح‌الله آمد و چه کرد؟ اگر تمدن عظیم اسلامی محقق شود چه می‌شود.

وی با بیان اینکه در اطعام عید غدیر همه انبیا و اولیا می‌آیند و این حدیث از امام رضا (ع) و ائمه مطرح شده است و باید اهتمام بورزیم، افزود: در پاسداشت شهدا و تشییع شهدا آثار برکات بسیار دارد و ما باید این را هم قدر بدانیم.

مسؤول تفحص سیره شهدا قم با اشاره به تقارن محرم و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال دهه محرم مقارن هفته دفاع است یک شب ایام دهه محرم که شب دو طفلان حضرت زینب (س) اختصاص بدهید به شهدا مدافع حرم که خیلی مظلوم و غریب هستند، امروز ابهام درست کردن که برای پول رفتند غربت و مظلومیت از این بالاتر.

جوشقانیان عنوان کرد: در محرم از عاشورانیان ایران و مدافع حرم بگویید بله شهدا کربلا ویژه هستند، اما چه زنان و مردانی که شایسته این مقام هستند؛ هر شب محرم از شهدا بیان کنیم از نوجوانان، جوانان و شهدای مختلف بیان کنیم.

وی با اشاره به تحریم ترور شخصیت پیامبر توسط دشمنان و منافقین بیان کرد: تمام تلاش آن‌ها تغییر مسیر اسلام ناب بود و به این نتیجه رسیدند بعد از پیامبر راه را تغییر دهند و امروز اطعام و اکرام عید غدیر ترویج فرهنگ ولایت است.

مسؤول تفحص سیره شهدا قم با بیان اینکه تکریم عید غدیر واجب است، اما راهپیمایی روز قدس کجاست، بیان کرد: نباید خط را گم کنیم چرا که تکریم عید غدیر با مبارزه با استکبار و صهیونیست کامل می‌شود و این خط باید حفظ شود.

جوشقانیان با بیان اینکه رئیس شبکه فارسی وان گفته من با این شبکه از پنج ازدواج در نظام اسلامی، چهار تا را به طلاق بکشم، گفت: دشمنان ما با برنامه و زمان‌بندی و سازمان‌دهی شده وارد مقابله با ما شده‌اند و ما باید هوشیار باشیم.

وی با اشاره به مقطع سوم زندگی ائمه بیان کرد: مقطع سوم زمان امام جواد (ع) تا امام هادی (ع) است که بسترسازی برای امر غیبت امام زمان (عج) است و در سنین کوچک این امامان به امامت رسیدند که مقدمه سازی و بسترسازی امر غیبت شود.

عضو ستاد سیره شهدا قم با بیان اینکه تکلیف مسلمانان در غیبت چه می‌شود، گفت: تکلیف روشن است مراجعه به فقها؛ پیامبر در واقعه غدیر یک ترس داشت و قرآن هم تأیید می‌کند که از این‌ها نترس از من بترس خدا تو را حفظ می‌کند از شر ناس.

جوشقانیان خاطرنشان کرد: منافقین برنامه داشتند، ساکت شدند و پیامبر خطبه غدیر را کمتر از سه ساعت ابلاغ کرد و دشمنان در نقشه شوم خودشان ناکام ماندند.

وی با اشاره به شبهه که ولایت فقیه، ولی امر و نظام نیست چرا این‌همه مشکل است، بیان کرد: اینجا سؤال که قدرت علی بیشتر بود یا قدرت رهبری، مسلماً قدرت امام علی (ع) بیشتر است، اما چگونه بود، اگر مردم نخواهد علی هم باشد، نمی‌شود.

مسؤول تفحص سیره شهدا قم افزود: قدرت علی بیشتر یا پیغمبر قطعاً پیامبر، اما بعد از جنگ تبوک می‌خواستند ایشان را ترور کنند، اما خدا نخواست و آن‌ها را پیامبر دیدند، اما پیامبر معرفی نکرد چرا که کسی باور نمی‌کرد، در جنگ صفین تن دادن به حکمیت و بعد دیدیم چه شد.

جوشقانیان با بیان اینکه خط ولایت معرفی شد، گفت: امروز برکت این معرفی ما هستیم و دارد تکثیر می‌شود و به سمت تمدن عظیم اسلامی پیش می‌رویم و پرچم به دست امام عصر خواهد رسید.

وی با اشاره به زیارت جامعه کبیره که از امام هادی (ع) به یادگار مانده تصریح کرد: امام راحل ۱۵ سال ایستاده در حرم علی (ع) این زیارت را خواند و ما باید قدر این نعمت‌ها بدانیم و درست استفاده کنیم.

در این مراسم مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل بیت برگزار شد.

لازم به ذکر است مراسم به همت پایگاه بسیج شهید آوینی حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا و هیأت‌امنا و خدام مسجد الهادی شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها