یادداشت/ حسین قدیانی

تقدیر غدیر

«اعظم اعیاد امت» است اما جهان، هیچ حال خوشی ندارد! هرچه رسم و رسوم جاهلی بود، برگشته! در میان همه جانداران، از همه ارزان‌تر، قیمت آدمیزاد است!
کد خبر: ۸۹۱۴۳۸۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
 
 به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: «اعظم اعیاد امت» است اما جهان، هیچ حال خوشی ندارد! هرچه رسم و رسوم جاهلی بود، برگشته! در میان همه جانداران، از همه ارزان‌تر، قیمت آدمیزاد است! در غرب عالم، سیل‌زدگان توفان هاروی، با روی خوش مسلمین، پناه به مساجد آمریکا می‌برند و در شرق عالم، کافی است مسلمان باشی تا در آتش قهر و غضب بسوزانندت! کجایی «رسول مهربانی‌ها» تا دوباره دست «علی» را بالا ببری؟ کجایی «محمد» تا دوباره به جلورفته‌ها بگویی برگردند و به عقب‌مانده‌ها بگویی جلو بیایند تا هرکه اولاد آدم است بفهمد و با گوشت و پوست و استخوان خود احساس کند؛«امیرالمومنین» که نباشد، گویی رسالت هیچ پیامبری به سرانجام نرسیده؟ چیست نسبت ما با آدم؟ با نوح؟ با ابراهیم؟ با سعی هاجر؟ با صفای اسماعیل؟ سایه این همه بت‌، بر سر خانه خدا چه می‌کند؟ کلید کعبه، دست فرزندان ابولهب چه می‌کند؟ چه تناسب وحشتناکی! حنجره کودک قدس و چکمه حرامیان! پنجره مسجدالاقصی و گلوله بنی‌اسرائیل! چیست  نسبت یهودیان با موسای کلیم‌الله؟ چیست نسبت مسیحیان با عیسای روح‌الله؟ چیست نسبت ما مسلمانان با پیامبری که تکمیل رسالت خود را منوط به «امامت علی» کرد؟ آیا ما پیروان همان پیامبریم که هرگز سکوت در برابر ظلم را برنمی‌تافت؟ چه ظلمی برخود اما بالاتر از نپذیرفتن علی؟ این روزها همه می‌گویند معرکه کربلا ناشی از فراموشی برکه غدیر بود، لیکن زندگی در روزگار غیبت هم متاثر از همین فراموشی است! برای جانشین خاتم‌الانبیا که کم بگذاری، خدا هم نعمت معصوم را از تو می‌گیرد! عرفه‌ای که گذشت «خیمه صاحب‌الزمان» کدام بود؟ نمی‌دانیم! ریشه این «ندانستن» را من اما می‌دانم؛ «قدر علی» را ندانستیم! و نتوانستیم معنا و مفهوم «غدیر» را آنچنان که مدنظر پیامبر گرامی اسلام بود، تبیین کنیم! گمانم اینک فهمیده‌ایم که بدون علی علیه‌السلام، چه بلایی سر اسلام می‌آید! چه بلایی سر مسلمین! چه بلایی سر وحدت! چه بلایی سر امت! چه بلایی سر کنیسه‌های بی‌موسی!  

چه بلایی سر کلیساهای بی‌عیسی! که حتی به سیل‌زده مسیحی هم پناه ندهد! پس اگر دنیا «غدیر» را نفهمیده، یعنی از آدم تا خاتم را نفهمیده! و نفهمیده که اگر «علی» نباشد، پیام هیچ پیامبری به سرمنزل مقصود نرسیده! چقدر جای «موسی» در این دنیای بی‌رحم، خالی است! چقدر جای «عیسی» در این زمین وحشی، ‌خالی است! و چقدر «آدم» کم است! و چقدر «آدمیت» نایاب! آه! آن روز پیامبر، دست «منجی» را بالا برده بود و ما نفهمیدیم! و این «انتظار» برای طلوع دوباره خورشید، تقاص آن جهل بزرگ است! «قدر علی» را که ندانی و «پیام غدیر» را که درست نگیری، خدا منتظر نگهت می‌دارد! و شگفتا که بیش از عمر نوح! نظرتان چیست حکایت مناره‌های مساجد، دستان خود را در برابر خداوند به علامت تسلیم بالا ببریم و بانگ برآوریم؛ الهی العفو؟ برای توبه از گناه بزرگ «نفهمیدن» غدیر، شاید هیچ روزی بهتر از همین «اعظم اعیاد امت» نباشد! ان‌شاءالله تا محرم نیامده، با «علی» آشتی کنیم! شرق و غرب عالم را نگاه کنید! این عاقبت دنیای جاهل نسبت به شأن و منزلت «امیرالمومنین» است! لیکن هیچ وقت آدمی،‌ این همه به «علی» و این همه به «ذوالفقار علی» محتاج نبوده است! خدایا! خطر انقراض، نسل آدم را تهدید می‌کند! تو را به این عید مقدس، گناهان ما را ببخش! و در امر ظهور منجی عالم بشریت تعجیل کن! که کار رنج و ستم دنیا، بیش از آن بالا گرفته که بی معجزه، بتوان گرهی باز کرد! آری! جای «علی» خالی است...

ارسال نظرات