محمدی‌لائینی با بیان اینکه همه واجبات خدا، اهم و مهم دارد و هیچ چیزی به پایه ولایت نمی‌رسد، یادآور شد: ولایت از همه واجبات مهم‌تر است.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۰۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در کلاس‌های طرح بصیرت خانواده‌های ارتش در مجتمع آموزشی – فرهنگی شهدای ارتش نکا با تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع) اظهار کرد: عید غدیرخم از اعیاد بزرگ ما شیعیان است که باید ضمن پاس‌داشت دهه ولایت از قربان تا غدیر، در تبیین این عید بزرگ تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان چهار عید دینی داریم، افزود: عید فطر، قربان، عید غدیرخم و جمعه از اعیاد بزرگ مسلمانان است که در بزرگ‌داشت و پاس‌داشت این اعیاد باید توجه ویژه اعمال شود.

امام جمعه نکا گفت: روز عید غدیر بهترین روز است و خداوند در این روز دینش را کامل کرده است و فرموده است: «الیوم اکملت لکم دینکم».

این مسؤول با اشاره به واقعه غدیر یادآور شد: واقعه غدیر در آخرین حج رسول اکرم(ص) اتفاق افتاد و پیامبر در یک سرزمینی به نام غدیر، سه شبانه‌روز در آن گرما، مردم را جمع کرد و نگه داشت تا دستور خدا را ابلاغ کند و این بود که علی(ع)​ را برای بعد از خود به عنوان رهبر، پیشوا و امام به مردم معرفی کرد.

محمدی‌لائینی ادامه داد: رسول خدا در آن روز با بالابردن دست امام علی(ع) به عنوان وصی و جانشین بعد از خود گفت: « امروز دین را کامل کردم و نعمت را بر شما تمام کردم و راضی شدم که اسلام دین شما باشد».

وی بیان کرد: کسی که اسلام و خدا را قبول دارد باید بداند که اسلام روز عید غدیر را قبول می‌کند و اگر کسی بگوید مسلمان هستم و فقط اسلام و روز بعثت را قبول دارم و یا اینکه اسلام تا زمان هجرت یا فتح مکه را قبول دارم، بای توجه کند که اسلام غدیر را هم قبول دارد و لذا خدا، اسلام در کنار ولایت را قبول دارد.

امام جمعه نکا گفت: ولایت اهل بیت(ع) بسیار مهم است و نباید فراموش شود و باید بدانیم که اهل بیت را پیامبر(ص) معرفی کرده است و از امام علی(ع) تا امام عصر(عج)، امام مهدی(عج)  را شامل می‌شود.

این مسؤول افزود: واجب و حرام  از خطوط قرمز است و اولین وظیفه یک مسلمان این است که این دو خط قرمز واجب و حرام را بشناسد و بر همین اساس بر همه ما لازم است دستورات خدا را اطاعت کنیم و اجرای همه دستورات خدا بر ما واجب است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه همه واجبات خدا، اهم و مهم دارد و هیچ چیزی به پایه ولایت نمی‌رسد، یادآور شد: ولایت از همه واجبات مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه بهترین پایه‌های بصیرت، اطلاع درست از دین و مبانی دینی است، بیان داشت: کسی که اطلاعات دینی درستی نداشته باشد، ​در امواج تبلیغات دشمن و فتنه‌گری‌های دشمن،​ مانند کسی است که تفکر و مبنای فکری درستی ندارد تا براساس آن بتواند راه را بشناسند و قضاوت کند.

امام جمعه نکا گفت: تلاش برای نهادینه کردن و تبیین ارزش‌های دینی و باورهای اعتقادی در جامعه از وظایف تک تک ما است و همه ما در قبال ولایت، مسؤول هستیم و باید در این بخش کارهای مهم، اصولی و زیربنایی انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها