رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور:
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشوربا بیان اینکه فرهنگ از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی است، گفت: جهت گیری شورای فرهنگ عمومی امسال در ارتباط با تحقق اقتصادمقاومتی است.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۱۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار بهمن کارگر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج، گفت: جهت گیری شورای فرهنگ عمومی کشور در سال جاری شعار سال ونقش این شورا در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ یکی از مسال مهم در اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: بی شک حرکت در مسیراقتصاد، اشتغال، صرفه جویی، تولید وغیره نیاز به کار فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه توجه به اخلاق عمومی از دستور کار‌های این شورا در کشور است، اظهارداشت: اگر فرهنگ عمومی کشور با اخلاق اسلامی پیش رود قطعا بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور سبک زندگی را از از دیگر مسائل مهم در جامعه خواند و بیان کرد: در تهاجم فرهنگی که رهبر به آن تاکید کردند و اکنون با جنگ فرهنگی مواجه هستیم مسائلی هم، چون مصرف زدگی و سبک زندگی از جمله مباحث حائز اهمیت است.

سردار کارگر هدف گیری دشمنان را ازهم پاشیدگی خانواده‌های ایرانی ذکر کرد وگفت: براساس آمار، در کشورمان واقعه ازدواج به سختی و طلاق به راحتی اتفاق می‌افتد و این آسیب است.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی و دیگر تغییرات بوجود آمده، سن بلوغ کاهش و ازدواج افزایش پیدا کرده است و این از جمله مسائل مهمی است که باید در کشور درخصوص آن چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ جزو لاینفک حکومتداری و زندگی است، اضافه کرد: هر استانی به با توجه به فرهنگ و اقلیم و آداب و رسوم خود باید به این مسائل بپردازد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به رشد فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند: فضای مجازی فرصت است اگر برنامه ریزی داشته باشیم واگر نداشته باشیم تهدید است.

سردار کارگر از دیگر مشکلات موجود در کشور را در آموزش و پرورش خواند و بیان کرد: امروزه بیشتر معلمان نمی‌توانند تازگی برای دانش آموزان ایجاد کنند وبسیاری از حرف‌های آن‌ها جذابیتی برای نسل امروز ندارد و این موجب درگیر شدن بیشتر این قشر با فضای مجازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در دانشگاه‌های ما سواد اینترنت و کامپیوتر دانشجویان از اساتید بیشتر است و این مسئله نیز آسیب است و بیشتر جوانان ما به اعتیاد رایانه‌ای مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: در شورا‌ی فرهنگ عمومی، نباید در خصوص مواردی که اعضا اطلاع و شناخت کاملی از آن ندارند، تصمیم گیری شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در بخش دیگری از سخنانش به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید به دنبال معرفی کردن الگو‌های ارزشمندی برای نسل جوان کشورمان باشیم.

سردار کارگر بیان کرد: هفته دفاع مقدس امسال باید حال و هوای آن متفاوت با دیگر سال‌ها باشد و امسال پرشورتر و گسترده‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سوژه‌های خوبی به ویژه در استان کردستان وجود دارد، گفت: هفته دفاق مقدس برنامه‌های هیجانی و شادی آفرین بیشتری باید اجرا و در واقع باید جشن گرفته شود و کار‌های محتوایی را در طول سال انجام داده شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات