سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل:

انتشارات جهاددانشگاهی مرکز نشر اندیشه های علمی و دانشگاهی است

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل مرکز نشر اندیشه های علمی و دانشگاهی است و تلاش می کند تا نقش موثری در ترویج فرهنگ والای کتابخوانی در جامعه ایفا نماید.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

 

 

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در جلسه شورای بررسی کتاب انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: جهاددانشگاهی با در نظر گرفتن شرایط موجود در بازار نشر، نگاه ویژه ای به تولید کتاب های دانشگاهی دارد تا به عنوان منابع ارزشمند علمی مورد استفاده اساتید و دانشجویان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از سال 1394 مجوز مستقل نشر کتاب برای جهاددانشگاهی اردبیل صادر شده است، ادامه داد: در این مدت 38 عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل به چاپ رسیده است که با 10 عنوان قبلی مجموع آن تا پایان مردادماه 1396 به 48 عنوان کتاب می رسد.

اوچی خاطرنشان کرد: با تشکیل شوراهای داوری و بررسی کتاب، همت خود را برای رفع نواقصات کتاب های حوزه علم و دانشگاه و تولید آثار فاخر به کار گرفته ایم و یقین داریم پروسه داوری و تایید کتاب در این انتشارات از اصول و معیارهای مطلوب برخوردار است.

وی افزود: داوران و اعضای شورای علمی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی از چهره های فرهیخته و بنام دانشگاه های استان و کشور هستند که تمام تلاش خود را برای تولید کتاب های مناسب به کار بسته اند و از حساسیت های لازم در داوری و تایید کتاب برخوردار هستند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: از اعضای شوراهای داوری و بررسی کتاب انتظار داریم با علاقه مندی و انگیزه های وافر و مطابق با آیین نامه های موجود، اقدامات مطلوبی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان به ویژه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام دهند و نسبت به تولید کتاب های مناسب با غنای علمی بالا، برنامه ریزی دقیق و ارزشمندی داشته باشند.

وی از آمادگی این انتشارات برای چاپ کتاب اساتید، مدرسان و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان خبر داد و گفت: علی رغم حساسیت های موجود در قبول آثار دانشگاهی، انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل تلاش می کند پروسه قبول، بررسی، داوری، تایید و چاپ کتاب را کاهش دهد.

گفتنی است در جلسه اعضای شورای علمی و بررسی کتاب انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل که با حضور دکتر مهران اوچی اردبیلی، نجیبه خروشی، مهران محمدی، دکتر حسین رحیمی، دکتر اسفندیار عطائی، دکتر شیوا اسبقیان، دکتر ابراهیم فتایی، عباد ممی زاده و محمد علیزاده برگزار شد، مجوز چاپ 5 عنوان کتاب جدید صادر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار