خبرهای داغ:
گروه جهادی «سفینه‌النجاه» در راستای اردوهای جهادی در نقاط محروم استان کرمانشاه، اینبار بنای ساخت مسجدی را در روستای«خانقاه» کرمانشاه گذاشتند.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۲۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، روایت جهادگران در نقاط محروم کرمانشاه این روزها به دفتری هزار و یکشب تبدیل شده که هر چه از آن روایت می کنی باز هم باقی است، دفتری تمام نشدنی و پر از روایات و داستانهای مملو از عشق، جوانمردی و ایثار.

 

روایت اینبار ما از دانشجویان و بسیجیانی هیئتی است که  با طی مسافتی طولانی از شهر و دیار خود کوچ کردند تا خنده را بر چهره روستائیانی بنشانند که سالها زخم جنگ تحمیلی و درگیری با کوموله ها را زیر چهره غمناک خود پنهان کرده اند.

 

آنها با قدمهای استوار و عزم و جهادی راسخ آمده اند تا محرومیت را با دستانی پر از مهر خدا بزدایند و گلستانی بسازند که سالها ماندگار است.

 

امیر حسین ابوطالبی، جهادگر بسیجی گروه جهادی «سفینه النجاه» در خصوص برنامه های این گروه جهادی به خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،گفت: اردوهای جهادی ما با هدف کمک رسانی و محرومیت زدایی مناطقی است که به خاطر شرایط امنیتی و سوق الجیشی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون با خدمت در روستاهای سیستان و بلوچستان کار جهادی خود را آغاز کردیم، خاطر نشان کرد: امسال با عنایت خداوند و لطف حضرت زهرا(س) کار ساخت مسجدی در روستای خانقاه کرمانشاه را شروع کردیم.

 

ابوطالبی ابراز داشت: این اردو فرصتی است تا در روستایی که سالها درگیر جنگ با کموله ها و رژیم عراق بودند و از توسعه عقب ماندند خومت شایسته ای کنیم.

 

این جهادگر بسیجی اذعان داشت: روستای خانقاه برای انجام کارهای دینی، فرهنگی و تبلیغی نیاز داشتند که مسجدی برای این منظور داشته باشند لذا با همکاری اهالی روستا و کمک خیرین کارهای اولیه ساخت را انجام دادیم.

 

وی خدمت رسانی را فرصتی برای خودسازی و تقویت روحیه استقامت دانست و اظهارداشت:  جهادگران با حضور خود در مدت ۱۰ روز در مناطق محروم شاید نتوانند کاری را به اتمام برسانند اما همین باعث ایجاد فضایی برای تشویق کار در آن مناطق خواهد شد.

 

ابوطالبی با بیان اینکه مسئولین نباید خدمت به مردم و دفاع از انقلاب را فراموش کنند، گفت: مسئولین باید روحیه جهادی نسبت به مناطق محروم داشته باشند و مدام پیگیر مشکلات آنها باشند.

 

وی ابراز داشت: طی این مدتی که در روستای خانقاه حضور داریم موفق شدیم با هماهنگی های به عمل آمده برخی از مسئولین استان را که سالها در کرمانشاه و سنقر زندگی کرده برای بازدید به این منطقه دعوت کنم.

 

این جهادگر ادامه داد: متاسفانه متوجه شدیم برخی ازآنها تا کنون این مناطق را ندیده بودند و این کار من تحسین آنها را برانگیخت که سبب خیر شدم تا مشکلات مردم را از نزدیک ببینند.

 

ابوطالبی گفت: این جای سوال است که چرا مسئول نباید حیطه کاری استحفاظی خود را بعد از این همه سال نبیند؟ و جا دارد مسئولین بیشتر کار کنند.

 

وی به بیان خاطره ای از چگونگی اقدام به ساخت این مسجد در روستای خانقاه پرداخت و تصریح کرد: شخصی در این روستا به نام شهریار کریمی که دامدار است چندی پیش برای افتتاح مسجدی در دهستان الیاسان دو روستا پایین تر، گوسفندی را برای قربانی می برد.

 

این جهادگر گفت: با این کار مورد استقبال مهندس سازنده آن مسجد روبرو شده و پس از مراسم از او می خواهد که قیمت گوسفند قربانی را بگوید تا پولش را پرداخت کند.

 

وی افزود: اما این مرد با روحیه جهادی جواب می دهد که به جای پرداخت هزینه برای روستای آنها نیز کلنگ مسجد را بر زمین بزنند و همین امر سبب شد تا مهندس پیگیر این قضیه شود و با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین به خصوص کمک مالی نهاد رهبری کلنگ این مسجد بر زمین بخورد.

 

ابوطالبی اظهار داشت: اینچنین است که نیت خالص یک نفردر دل روستا می تواند بودجه کلانی را جذب کند و باقیات و صالحات برای خود و دیگران شود.

 

این جهادگر در پایان بازتاب اخبار گروههای جهادی را در رسانه ها نوعی جهاد دانست و گفت: هر کس در هر مقامی که می تواند برای توسعه کشور و انجام کارهای فرهنگی جهاد کند.

 

 

 

ارسال نظرات