فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فارسان گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، بازسازی واقعه عظیم و تاریخی غدیر برای دومین بار در شهرستان فارسان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۴۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ موسی انصاری با تبریک آغاز دهه امامت و ولایت از بازسازی واقعه عظیم روز غدیر برای دومین بار در شهرستان فارسان خبر داد و گفت: تعظیم این روز عظیم و تاریخی که در مکتب شیعه به عید الله اکبر معروف است واجب است و باید پیام آن نیز به تمام مسلمان جهان رسانده شود

وی ادامه داد: غدیر یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حوادث تاریخ صدر اسلام است که طبق نص صریح قرآن با کل ماموریت رسالت پیامبر برابر است اما گاها دیده می‌شود که در انتقال مفاهیم و پیام این حادثه با عظمت تاریخی در کشورمان کوتاهی می‌شود.

انصاری افزود: از آنجایی که دشمنان اسلام در پی این امر هستند که به ارزش‌ها و اصول انقلاب ما آسیب برسانند، ما نیز نباید اجازه چنین امری را بدهیم و وظیفه داریم با انتقال پیام درست وقایع تاریخی در صدر اسلام چهره حقیقی اسلام و خباثت‌های دشمنان را معرفی کنیم.

وی هدف از بازسازی این واقعه بزرگ را رساندن پیام غدیر به آیندگان بیان کرد و گفت: ما باید بتوانیم با چنین برنامه‌هایی پیام غدیر را نیز به مانند عاشورا به تمام شیعیان و مسلمان جهان برسانیم زیرا غدیر روز عهد و پیمان با ولایت و یادآور حلقه وصل دو اصل مهم نبوت و امامت، روز رسوایی دشمن و آزمون بزرگ ولایت مداری است.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم هفدهم شهریورماه ساعت 9 صبح در پارک قلمستان و ساحل رودخانه شهر فارسان برگزار می‌شود افزود: از همه علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت جهت بازدید از این نمایش بازسازی و بازروایی واقعه تاریخی غدیر خم دعوت بعمل می‌آید.

وی در پایان هدف از بازسازی واقع غدیر را آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با واقعه غدیر و اتفاقات رخ داده در آن عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه ما به عنوان شیعیان علی ابن ابی طالب (علیه السلام ) هنوز خطبه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) در روز غدیر خم را خوب مطالعه نکرده‌ایم و عده‌ای از اتفاقات پیش آمده در واقعه غدیر اطلاعی ندارند که هر کدام آنها مهر تاییدی بر امامت و ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام ) و حقانیت شیعیان است.

ارسال نظرات