تحلیلگر مسائل سیاسی ؛

دشمن امروز از هویت ما بیشتر از سلاح ما می ترسد

مولایی گفت: وقتی دشمن و دشمنی وجود دارد شما نمی توانید با فرافکنی از الزامات آن فرار کنید. خود فریبی به ما مصونیت نمی بخشد، مردم فریبی به مردم مصونیت از بدخواهی دشمن نمی بخشد. ما باید الزامات و سختی یک حیات شرافتمندانه را بپذیریم تا شکوفا شویم.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۶۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، همزمان با دهه ولایت و امامت نشست سیاسی در حوزه 211 شهید گلکار با حضور تحلیلگر سیاسی حسن مولایی و بسیجیان این حوزه برگزار شد.

دشمن امروز از هویت ما بیشتر از سلاح ما می ترسد

مولایی گفت: وقتی دشمن و دشمنی وجود دارد شما نمی توانید با فرافکنی از الزامات آن فرار کنید. خود فریبی به ما مصونیت نمی بخشد. مردم فریبی به مردم مصونیت از بدخواهی دشمن نمی بخشد. ما باید الزامات و سختی یک حیات شرافتمندانه را بپذیریم تا شکوفا شویم.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد : ما در 400 سال گذشته با یک بحران اساسی دست به گریبان بودیم که من اسم آن را می گذارم بحران قدرت سازی.

 

مولایی افزود: اگر بخواهم یک تعریف کوتاه از این بحران به شما ارائه دهم باید بگوییم که بحران قدرت سازی یعنی شکست پی در پی یک ملت در جنگ های متوالی. از جنگ های اول و دوم ایران و روس بگیرید تا جنگ اول و دوم جهانی و دستنشاندگی و تعلیق حاکمیت ملی و اسلامیمان در دوران پهلوی دوم، تاریخ معاصر ما تاریخ شکست های پی در پی است، این شکست های پی در پی اصلی ترین مساله سیاسی نظامی معاصر ما تا انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: آن کسانی که امروز هم بر طبل این غرب گرایی می کوبند خوب است که به تجربه گذشته هم کیشان خود توجه کنند که کشور را به چه حدی از ورطه وابستگی کشانده بودند.

 

مولایی با تاکید بر این که قدرت جمع جبری امکانات نیست، افزود: شما هر چقدر این امکانات را راحتر و بیشتر از غرب بگیرید قدرتمندتر شوید. قدرت یک مفهوم رابطه ای است؛ به این مفهوم که شما تا زمانی که یک تعریفی از خودت و دیگری نداشته باشی اصلا نمی توانی در مورد قدرت ملی حرف بزنی. وقتی شما هویتی نداری با قدرتت از چه می خواهی دفاع کنی؟ چگونه می توانی دشمنت را بشناسی؟ تهدیدت را بشناسی؟ و در برابر آن از موجودیت دفاع کنی؟

انقلاب اسلامی به نوعی تعیین تکلیف ما با خودمان بود که کیستیم؟ و به دنبال چیستیم؟

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ما مردم مسلمانی هستیم که به دنبال برقراری حاکمیت الهی به عنوان تنها حاکمیت حقیقی که حق مظلومان و مستضعفان جهان در آن تضمین می شود هستیم، این هویت انقلابی است که سرمایه اصلی ماست این هویت اسلامی است که به ما انگیزه ایثار می دهد و این ایثار و از خودگذشتگی است که امروز به ما قدرت و آبرو می بخشد وتن دشمنان ما را می لرزاند.

وی بیان داشت: دشمن امروز به دنبال از بین بردن این هویت است. دشمن امروز از هویت ما بیشتر از سلاح ما می ترسد. او امروز به شما می گوید هر چقدر که سلاح و امکانات اقتصادی می خواهید من به شما می دهم فقط فقط دست از هویت انقلابی-اسلامی خود بردارید. دقیقا معنی تحریم همین است اگر شما به مفهوم مخالف آن دقت داشته باشید.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین اقتصاد زمانی قدرت است که شما را در برابر دشمن استحکام ببخشد نه زمانی که شما آن را با هویتتان معاوضه کنید. وقتی دشمن و دشمنی وجود دارد شما نمی توانید با فرافکنی از الزامات آن فرار کنید. خود فریبی به ما مصونیت نمی بخشد. مردم فریبی به مردم مصونیت از بدخواهی دشمن نمی بخشد. ما باید الزامات و سختی یک حیات شرافتمندانه را بپذیریم تا شکوفا شویم. اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی که رهبری فرمودند همین الزامات حیات شرافتمندانه در سطح مدیریتی و در سطح جامعه است. الزامات حیات دینی و اسلامی جامعه در برابر بدخواهی دشمنان است.

خبرنگار بسیجی: فرهادی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها