خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه زبان فارسی را در لطافت و ظرافت و ادبیات بی‌نظیر دانست و گفت: زبان و ادب فارسی غنی است و نیازی به اقتباس واژگان بیگانه نداریم.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۷۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که  به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ و ترویج زبان فارسی بسیار مهم است و باید از میراث بزرگ آبا و اجدادی مراقبت کرد.

 

وی با بیان اینکه بزرگان کشور به ادبیات سابقین استشهاد می‌کنند، گفت: در قرآن کریم هزار بار کلمه رب آمده است، گفت: خداوند بر حفاظت از زبان و قلم و نوشتار تاکید فرموده است.

 

آیت الله علما با بیان اینکه زبان فارسی بسیار پربار است، گفت: تمام بزرگان ما حافظ زبان فارسی و اهل ادب و ظرافت بودند، فردوسی در اشعارش از زبان فارسی حراست و حفاظت کرد.

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع هنرمندان و شاعران گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر ارج نهادن و زنده نگه داشتن زبان و اشعار فارسی و هنر ایرانی تأکید دارند.

 

آیت الله علما تأکید کرد: باید این میراث را درست و صحیح به آیندگان تحویل دهیم و حافظ آن باشیم و از لغات خارجی استفاده نکنیم.

 

وی با بیان اینکه زبان فارسی در لطافت و ظرافت و ادبیات بی‌نظیر است، افزود: زبان و ادب فارسی غنی است و چیزی کم نداریم و نیازی به اقتباس واژگان بیگانه نداریم.

ارسال نظرات