رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده:

طرح شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان سهم به سزائی در کارآفرینی منطقه خواهد داشت

طرح شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در حال تاسیس است که سهم به سزائی در تحقق شعار سال و اشتغال و کارآفرینی در منطقه خواهد داشت که حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان باید در آن عضو شوند.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۰۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده گفت: هفته تعاون از ۱۳شهریورماه آغاز و تا ۱۹ادامه دارد.

داوودی افزود: دیدار با امام جمعه و فرماندار،شرکت کارکنان و تعاونگران در نماز جمعه،بازدید از تعاونی های شهرستان،ارسال پکیج ترویجی تعاون به اعضای شورای اداری،برپایی ایستگاه صلواتی در مصلی نماز جمعه،مصاحبه خبری و ارائه هملکرد بخش تعاون،پخش بروشور معرفی بخش تعاون در بین کارآموزان فنی و حرفه ای و نصب بنر و پلاکارد در شهر از جمله برنامه  های هفته تعاون در خدابنده است

وی در ادامه اظهار داشت: سهم تعاون در اقتصاد کمتر از ده درصد است که این رقم در استان زنجان به ۵درصد می رسد و در برنامه پنجم توسعه قرار است که دو برابر شود و به ۲۵درصد نیز برسد.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خدابنده تصریح کرد: اقتصاد با رویکرد کارآفرینی،اشتغال زائی،حمایت از کسب و کارهای کوچک،متوسط و دانش بنیان به نتیجه می رسد و پیشرفت می یابد.

داوودی با اشاره به اینکه هزار و ۲۶۳تعاونی در شهرستان خدابنده ثبت شده است که قسمت اعظم آن مانند مسکن به صورت غیر فعال است، افزود:۱۸۰تعاونی فعال در منطقه خدابنده وجود دارد و سه شرکت هم در حال ثبت است و یک شرکت در سال جاری در این شهرستان به ثبت رسید.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰شرکت در سال جاری در شهرستان بروز رسانی و فعال شده اند افزود: تعاون با توجه به آیه قرآن"تعاونوا علی البر و التقوی"جایگاه ویژه ای در کشور و جامعه دارد که نیازمند فرهنگ سازی توسعه آن برای آشنا کردن مردم از اهداف تشکیل تعاونی است که باعث استقبال آنها از شرکت های تعاونی می شود.

وی افزود: تعاون در لغت به عنوان همکاری بین اشخاص قدمتی به وجود بشریت دارد و انسان های اولیه نیز با آگاهی و هدفمند باهم همکاری داشته اند و حتی حیوانات نیز از روی غریزه این کار را انجام می دهند.

داوودی اضافه کرد: طرح روستا تعاون در هفت روستای شهرستان خدابنده در حال اجرا شدن است که شامل روستای چوزوک و آق بلاغ سفلی در سجاس،بزین و غلام ویس در بزینه رود،اولی بیک در افشار و محمد آباد و دوتپه در قیدار می شود.

وی افزود: طرح شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان در حال تاسیس است که سهم به سزائی در تحقق شعار سال و اشتغال و کارآفرینی در منطقه خواهد داشت که حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان باید در آن عضو شوند.

داوودی ادامه داد:در صورت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان،بسیاری از مشوق ها از جمله معاف بودن از شرکت در مناقصه ها مورد حمایت قرار می گیرد و این امر همت مردم شهرستان را می طلبد.

 

 

ارسال نظرات