معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در راستای هشتمین برنامه از طرح تحول نظام سلامت (سلامت دهان و دندان) کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان اعزام شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
الهام بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در راستای هشتمین برنامه از طرح تحول نظام سلامت (سلامت دهان و دندان) کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار تربت حیدریه اعزام شد.
 
وی افزود: این کلینیک سیار با امکانات و تجهیزات کامل دندانپزشکی و هزینه بری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، خدمات سطح یک دندانپزشکی شامل؛ وارنیش فلوراید و آموزش‌های سلامت دهان و دندان را بصورت رایگان برای مردم مناطق محروم و کم برخوردار ارائه می‌کند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه خدمات این کلینیک سیار را برای گروه‌های هدف؛ مادران باردار، مادران شیرده و کودکان تا ۱۴ سال برای مردم محروم و نیازمند عنوان کرد.
 
بهره‌مند تصریح کرد: این کلینیک با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده و باید در طول سال ۲۰۰ روز کاری در مناطق محروم فعالیت داشته باشد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه یکی از بیماری‌های رایج در کودکان و مادران باردار پوسیدگی دندان می‌باشد، افزود: اجرای این طرح به خصوص در مناطق محروم مانع از افزایش بیماری‌های دهان و دندان شده و با توجه به فعالیت‌های رایگان این کلینیک از خیرین تقاضا داریم که به مانند گذشته از مساعدت‌های حوزه سلامت خاطر نکنند.
 
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش قرار دادن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به ۳۶۸ هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات ارائه می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها