قائم مقام دبیر بنیاد غدیر استان یزد گفت: امسال برنامه بازسازی واقعه غدیر توسط سپاه الغدیر استان یزد در پنج نقطه شاهدیه یزد، اشکذر، تفت، زارچ و میبد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۵۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، قائم مقام دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان یزد، با اشاره به اجرای بیش از هزار ویژه برنامه در سراسر استان در دهه امامت و ولایت گفت: برگزاری سلسله جشن‌های ولایت، بازسازی واقعه غدیر، برگزاری کارگاه‌های آموزش غدیر شناسی، شب شعر غدیر، خطبه‌خوانی غدیر و اعزام مبلغین به نقاط مختلف استان اهم برنامه‌های این ایام در استان یزد است.

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی با بیان اینکه 500 تقریبا جشن‌ به مناسبت عید غدیر در مساجد، حسینیه‌ها و ... برگزار می‌شود، افزود: برنامه ‏جشن غدیر با حضور خادمان حرم حضرت امیرالمومنین علی(ع) امشب در آستان مقدس ‏امامزاده سید جعفر محمد (ع) و جشنی به همین مناسبت فردا شب در میدان امیرچخماق یزد از جشن‌‌های محوری عید غدیر هستند.

وی با اشاره به اهمیت معرفی زوایای مختلف واقعه غدیر به مردم به ویژه جوانان اعلام کرد: امسال برنامه بازسازی واقعه غدیر توسط سپاه الغدیر استان یزد در پنج نقطه شاهدیه یزد، اشکذر، تفت، زارچ و میبد برگزار می‌شود.

سلطانی با اشاره به اجرای طرح اطعام غدیر عنوان کرد: یکی از نیات وقف نامه‌های غدیری در یزد اطعام است که امسال همزمان با شب و روز عید سعید غدیرخم 60 هزار نفر در یزد توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان اطعام می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد تهیه و توزیع توزیع یک هزار و 500 جلد نهج البلاغه و خطبه غدیر، برگزاری دوره‌های آموزشی غدیرشناسی برای روحانیون و مربیان بهزیستی و ...، برگزاری مسابقات کتابخوانی غدیر، نورافشانی در شب عید غدیر و ... را از دیگر برنامه‌های این ایام نام برد.

وی با اشاره به 24 ذی الحجه روز مباهله گفت: امسال جشن‌های امامت و ولایت در استان تا روز مباهله ادامه پیدا می‌کند و روز پنج شنبه 23 ذی الحجه مراسمی به مناسبت روز مباهله ویژه روحانیو ن و طلاب در مدرسه خان و مراسم دیگری به همین مناسبت در روز 24 ذی‌الحجه ویژه هیئت‌های مذهبی در حسینیه اتم الائمه برگزار می‌شود.
یزدآوا
ارسال نظرات