رئیس هیئت‌های مذهبی کشور در خرم‌آباد:

شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در استان برگزار می‌شود

رئیس هیئت‌های مذهبی کشور به انتقال پرچم پیرغلامان حسینی از اصفهان به لرستان اشاره کرد و گفت: شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور ۳۰ کشور مسلمان در استان لرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۶۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلیمن روح‌الدین دریکوند به وجود ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح کشور ۸۵ هزار مداح در هیئت‌های مذهبی فعالیت دارند.

وی افزود: امسال در ایام محرم قرآن محوری، مسجد محوری، روحانی محوری در دستور کار قرار می‌گیرد، چون در کنار عزاداری‌های حسین، شعور حسینی نیز لازم است.

رئیس هیئت‌های مذهبی کشور عنوان کرد: در استان لرستان دو هزار و ۳۲۰ هیئت مذهبی و دو هزار و ۵۵۰ مداح فعالیت دارند.

وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی استان لرستان در دهه محرم همه فعال‌اند، در طول سال نیز برخی از این هیئت‌ها به صورت محوری برنامه‌های ایام خاص را دنبال می‌کنند.

دریکوند با بیان اینکه در آستانه محرم برای مسئولان ومداحان هیئت‌های مذهبی هر شهرستان کلاس‌های تخصصی برگزار می‌شود گفت: هماهنگی با نیرو‌های نظامی و انتظامی، تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی و تجلیل از پیرغلامان حسینی از دیگر برنامه‌های ایام محرم در استان است.

رئیس هیئت‌های مذهبی با اشاره به اینکه امسال برای برگزاری شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، پرچم پیرغلامان حسینی از اصفهان به لرستان انتقال می‌یابد، تصریح کرد: شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور ۳۰ کشور مسلمان در لرستان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال در ۲۵ شهریور ماه پرچم پیرغلامان حسینی با حضور استاندار لرستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، نمیانده، ولی فقیه در استان پرچم پیرغلامان حسینی از استان اصفهان به لرستان انتقال می‌یابد.

دریکوند افزود: یوسف یوسفی‌منش پیر غلام لرستانی امسال در استان اصفهان جز ۱۵ مداح برتر کشوری انتخاب و از وی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار