عضو هیأت علمی گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):
عضو هیأت علمی گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: امروز جنگ ما با دشمن فقط در مرزها و به وسیله سلاح نیست؛ بلکه به مساجد و حوزه های علمیه کشیده شده و در این جنگ عده ای به سبب ضعف در روحیه انقلابی گری فریب سیاست های دشمنان را می‌خورند.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۸۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
حجت الاسلام جواد سلیمانی،  غروب چهارشنبه در همایش «غدیر، ولایتمداری، استکبارستیزی» که در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تبیین پیام واقعه غدیر پرداخت و اظهار کرد: غدیر ماجرای معروفی است که قاطبه امت اسلامی از آن خبر دارند و می‌دانند که پیامبر (ص) در ماه‌ها و روز‌های پایانی عمر شریف شان امیرمؤمنان (ع) را به جانشینی خود معرفی کردند.

عضو هیأت علمی گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: برخی پیام غدیر را «از بین رفتن فتنه ها»، «براندازی طاغوت» و یا «تثبیت حکومت اسلامی» معرفی می‌کنند، در حالی که پیام غدیر بزرگ‌تر از این مسائل است. پیام واقعه غدیر، «تبیین پیام دین» است و این مسأله به حضور شخصیتی انقلابی نیاز داشت که روحیه انقلابی را در جامعه زنده نگاه دارد.

وی با بیان این که عناصر انقلابی باید از سه ویژگی «آرمان خواهی»، «برنامه ریزی» و «مقاومت» برخوردار باشند، تصریح کرد: اگر رهبر جامعه اسلامی آرمان و یا برنامه‌ای برای رسیدن به آرمان‌ها نداشته باشد، آن فرد انقلابی نیست و نیز اگر برنامه و آرمان داشته باشد، اما در برابر موانع پیش رو مقاومت نکند، نمی‌تواند انقلابی نام بگیرد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: انقلاب پیامبر (ص) یک انقلاب مقطعی نبود و جریانی بود که برای انقلاب امام زمان (عج) زمینه را فراهم می‌کرد. انقلاب اسلامی ما نیز به فرموده امام (ره) آغاز انقلاب جهانی امام زمان (عج) بود.

وی با اشاره به خطراتی که جریان انقلابی را تهدید می‌کند، یادآور شد: پیش از این فقط دو دسته افراد «انقلابی» و «ضد انقلاب» مطرح بودند، اما امروزه ما با جریان سومی به نام جریان «غیر انقلابی» نیز مواجه هستیم که معتقد است ولایت قداست ندارد و دشمنی با دشمنان اسلام را تندروی قلمداد می‌کند.

عضو هیأت علمی گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان با تأکید بر این که پیام غدیر احیای روحیه انقلابی گری است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ ما با دشمن فقط در مرز‌ها و به وسیله سلاح نیست؛ بلکه به مساجد و حوزه‌های علمیه کشیده شده و در این جنگ عده‌ای به سبب ضعف در روحیه انقلابی‌گری فریب سیاست‌های دشمنان را می‌خورند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها