خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم از اقامه جماعت نماز عید غدیر در بیش از 60 نقطه کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۱۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی چهارشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در موسسه اجتهاد برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌ها و ارزش‌های عید غدیر به عنوان عیدالله الاکبر اظهار کرد: تمام انبیاء و اوصیای الهی نسبت به این روز بزرگ اهتمام داشته و آن را بزرگ می‌داشتند.

وی با اشاره به اعمال روز عید غدیر، افطاری دادن، اطعام کردن، صدقه دادن و... را از جمله اعمال این روز عنوان و گفت: یکی از موارد مهم و اعمال پرارزش عید غدیر عقد اخوت است؛ خواهران با خواهران دینی خود و برادران نیز با برادران دینی خود عقد اخوت و دوستی ببندند که این کار ارزش و ثواب بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه قم دید و بازدید را یکی از سنت‌های قدیمی و پراهمیت عید غدیر خواند و اذعان کرد: شیخ مفید در بیانات خود دید و بازدیدها، بزرگ شمردن عید و اقامه جماعت نمازعید از از مهم‌ترین ارزش‌های این روز عنوان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به هر دو جریان اظهار عمومی و راهپیمایی باشکوه برای گرامیداشت غدیر توجه کنیم تصریح کرد: به همان اندازه و شکوهی که برای عزاداری امام حسین(ع) در نظر داریم باید به همان نسبت برای بزرگداشت غدیر و شادمانی در این روز اهتمام داشته باشیم.

احمدی فقیه با تاکید بر اینکه اگر از روز اول به غدیر توجه ویژه شده بود امروز شاهد عظمت و بزرگی خاصی برای این روز بودیم اذعان کرد: نماز جماعت یکی از مواردی است که مورد تاکید قرار گرفته که باید در مظاهر شهر اقامه شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز در جمهوری اسلامی وقت آن رسیده که مظاهر ویژه غدیر نمایان شود گفت: نماز جماعت غدیر برای نخستین بار پس از یک سال بحث فقهی فراوان در یزد اقامه شد و باید به دنبال این باشیم که روز عید غدیر جلوه این شادمانی و عید بودن بیشتر بشود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امسال نهمین سالی است که اخوی ما بحث اقامه نماز جماعت غدیر را آغاز کردند و پس از آن نیز این راه ادامه پیدا کرده و در میدان امیرچخماق یزد هرساله صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی عمیق نماز و اعمال عید غدیر گفت: این نماز مستحب است اما برخی شبهه وجوب را مطرح کردند؛ یعنی برخی بزرگان دین نظر وجوبی دارند که اگر جمعیتی آماده شدند واجب است این نماز به صورت جماعت اقامه شود.

وی با اشاره به تدارک برگزاری راهپیایی عظیم از حرم تا جمکران در روز عید غدیر، گفت: برخی مراجع تقلید و علما نیز اعلام کرده‌اند که در این حرکت معنوی برای تعظیم غدیر شرکت خواهند کرد و به همین خاطر ضروری است که همگان با شکوه در این مراسم شرکت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امسال بیش از 60 نقطه اعلام اقامه نماز عید غدیر کرده‌اند افزود: امیدواریم در سال‌های آینده شکوه و تعظیم عید غدیر بیش از پیش شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها