خبرهای داغ:
آیت‌الله صافی گلپایگانی خواستار شدند

اقدام قاطع دولت‌های اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

یکی از مراجع تقلید با محکوم کردن جنایات کشتار مردم مظلوم میانمار گفت: ما از دولت‌های اسلامی به ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم هر چه زودتر با درایت کامل و مذاکره با سایر دولت‌های اسلامی به این حوادث ناگوار پایان دهند.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۱۴
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با اشاره به جنایات وحشیانه دولت میانمار و کشتار مسلمانان، این حوادث دردناک را محکوم کرده و خواستار اقدام قاطع دولت‌های اسلامی شدند.

وی با اظهار تاسف از عدم وحدت کشورهای اسلامی بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی با هم وحدت داشتند، مگر ممکن بود امروز چنین جنایات ددمنشانه‌ای در میانمار اتفاق بیفتد؟ کشتار مسلمانان مظلوم و بی گناه میانمار توسط دولت آن کشور فقط به جرم اینکه آنها مسلمان هستند، موجب تاثر و تاسف فراوان است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت سکوت سازمان‌های مدافع حقوق بشر، افزود: آیا می‌توان باور کرد که سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی که باید حامی و مدافع حقوق مظلومان و مسلمانان در جهان باشند، اینچنین خوار و زبون گشته و در مقابل قتل عام مردان و زنان و کودکان و جوانان ساکت باشند؟ آیا نباید سازمان کنفرانس اسلامی به واسطه این جنایات هولناک، جلسه فوق العاده تشکیل دهد و با محکوم کردن این حرکت وحشیانه، تصمیمات قاطعی برای مقابله و پایان دادن به آن اتخاذ کنند؟

وی در ادامه، با اشاره به همدردی ملت شریف ایران با مظلومان جهان گفت: ملت مسلمان ایران همان طور که برای سایر مظلومان متاثر و اندوهناک است، برای مسلمانان ستمدیده میانمار و آوارگان آنها، اندوه فراوان دارد.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ما از دولت‌های اسلامی به ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که هر چه زودتر با درایت کامل و مذاکره با سایر دولت‌های اسلامی، اقدام جدی کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت داده و به این حوادث ناگوار پایان دهند.

ارسال نظرات