خبرهای داغ:
با حضور مسئولین شهرستان صورت گرفت؛

بازدید از روند آماده سازی بازسازی واقعه غدیر در گیلانغرب

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب از بازسازی نمادین واقعه غدیر خم در این شهرستان با هدف معرفی و اهمیت این واقعه بزرگ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۳۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، امام جمعه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه  و فرماندهی بسیج  گیلانغرب  به منظور بازدید از روند فعالیتهای تکمیلی زیر  ساختهای واقعه غدیر در  محل در نظر گرفته شده  منطقه انارک حضور پیدا کردند .

 

در حاشیه این برنامه امام جمعه گیلانغرب  ضمن اشاره به اهمیت غدیر و پیام رسا و متعالی  آن بر ضرورت اجرای هرچه با شکوهتر و بازسازی نمادین این واقعه بزرگ تاکید کرد .

 

حجت الاسلام خاص امیری اظهار داشت: به واقعه باید گفت که واقعه غدیر در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) هم با معرفی حضرت علی (ع) بعنوان جانشین امت اسلامی، رسالت خود را تکمیل و کامل کردند.

 

وی همچنین  قرار  گرفتن امت اسلامی در سایه منور مولی الموحدین علی (ع) را مایه مباهات و بزرگترین افتخار دانست و تصریح کرد:  حقاً جشن غدیر خم هم  بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما اعطا فرموده است.

 

 در ابتدای  این مراسم  فرمانده سپاه گیلانغرب هم از بازسازی با شکوه و نمادین واقعه غدیر در گیلانغرب خبر داد و اظهار کرد: آیین نمادین بازسازی واقعه غدیر همزمان با فرارسیدن عید غدیر روز شنبه  درارتفاعات "انارک" این شهرستان باشکوهتر از سال قبل و با استفاده از امکانات و ظرفیت های شبیه سازی شده مناسب و با هدایت یکی از کارگردانان خوب اجرا می شود.

 

سرهنگ معصومعلی محمدی با عنوان این مطلب که  رویداد عظیم غدیر یک همایش بی نظیر در تاریخ صدراسلام است،افزود: در راستای بزرگداشت این روز عزیز برنامه های متنوعی از جمله بازسازی واقعه غدیر و اجرای همایش باشکوه پیاده روی خانوادگی  در شهرستان  تدارک دیده شده که در روز شنبه و همزمان با روز غدیر اجرا خواهند شد.

 

بازسازی  نمادین واقعه غدیر چندین سال متوالی است که با تلاش بسیج، گروه نمایش و تعامل مسئولان شهرستان به شکل باشکوهی برگزار می شود و اگرچه هر سال کاستی هایی بوده اما سال به سال برنامه در مسیر کیفی تری قرار می گیرد و امسال نیز این مراسم در منطقه انارک روز شنبه ساعت 9 صبح با شکوه تمام برگزار می شود.

 

قبل از این مراسم و از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح نیز در روز شنبه 18 شهریور آیین با شکوه پیاده روی خانوادگی در گرامی داشت دهه امامت و ولایت و روز غدیر با اهداء جوایز ارزنده اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار