معاون جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خرما یکی از مهم ترین محصولات باغی در استان است که 70 درصد سطح زير کشت محصولات باغی را به خود اختصاص داده است
کد خبر: ۸۹۱۴۶۶۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
مصیب سیاسر معاون جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در گفت: وگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خرما یکی از مهم‌ترین محصولات باغی در استان است که ۷۰ درصد سطح زیر کشت محصولات باغی را به خود اختصاص داده است، گفت: استان رتبه دوم را از لحاظ سطح زیر کشت و تولید خرما به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار نخیلات بارور در کشور ایران وجود دارد، افزود: با وجود ۱۰۰ نمونه خرما سالیانه ایران ۱ میلیون تن خرما تولید می‌کند.

معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خرمای مضافتی و ربی را مهم‌ترین خرما‌های بازار پسند و تجاری دانست و خاطر نشان کرد: کشاورزان می‌توانند نمونه‌های جدید و تجاری را برای کشت از سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت کنند.

وی تغذیه مناسب و ارس به موقع درخت خرما را راهی برای افزایش کیفیت خرما عنوان کرد و اظهار داشت: برای افزایش بهره وری از منابع طبیعی عملکرد ما باید توجیح اقتصادی داشته باشد.

سیاسر ادامه داد: سال گذشته توسط دانشجویان کشاورزی طرح جامعی در سراوان اجرا شد و با توجه به نمونه برداری‌های انجام شده لازم است که برای افزایش کیفیت محصولات تغذیه مناسبی به کار برده شود.

وی با اشاره به اینکه باغ‌های سراوان درجه سه هستند، اذعان داشت: ما از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داریم و برای احیا و جایگزین شدن به سطح دو باید تلاش و کوشش زیادی داشته باشیم.

معاون جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در پایان هلال، رطب و خرما را مراحل برداشت خرما عنوان کرد و گفت: کشاورزان ما باید برای بسته بندی و فروش خرمای خود را درجه بندی کنند.
ارسال نظرات