معاونت بهداشت ودرمان دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: تعداد ۴۲۷ بهورز در منطقه سیستان به خدمت رسانی به مردم اشتغال دارند که از این تعداد ۲۱۷ نفر زن و ۲۱۰ نفر مرد هستند
کد خبر: ۸۹۱۴۶۷۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
جواد اکبری زاده در گفت و گو با خبرگزاری بسیج ازسیستان و بلوپستان ابراز کرد: بهورزان کاملا خاضعانه خدمت می‌کنند و بیشترین کار عرصه سلامت در روستا‌ها بر عهده آنان است.

وی با بیان اینکه ارتقا و پیشرفت شاخص‌های بهداشتی مرهون تلاش بهورزان است، بیان کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده از سال ۱۳۸۴ بخش عظیمی از موفقیت این طرح نتیجه تلاش بهورزان است.

معاونت بهداشتی ودرمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت از سال ۱۳۹۳ کار بهورزان بیشتر شد بنابراین زحمات بهورزان در این طرح نیز بر کسی پوشیده نیست.

اکبری زاده با عنوان اینکه بهورزان منطقه سیستان با آموزش خانه به خانه موجب کنترل بیماری هاری شدند، اضافه کرد: با حمایت رییس دانشگاه و هیات رییسه اضافه کار برای بهورزان تصویب شد.


وی تاکید کرد: کاراترین نیرو در سطح دانشگاه بهورزان هستند و هیچ نیرویی با این سطح آموزش و پرداختی و حجم کار نمی‌تواند مانند بهورزان مفید باشد.

معاونت بهداشت ودرمان ادامه داد: بهورزان مشکلات را از طریق نمایندگان خود مطرح تا مانند اضافه کار در حد امکان دانشگاه نسبت به رفع آن اقدام شود.

اکبری زاده با اشاره به اینکه در منطقه سیستان تعداد ۲۱۹ خانه بهداشت وجود دارد که تعداد ۴۲۷ بهورز در آن مشغول خدمت هستند، افزود: به منظور پرورش بهورز در منطقه در شهرستان‌های زابل و زهک آموزشگاه بهورزی وجود دارد.
ارسال نظرات