رییس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای که برعلیه فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی فعالیت می کنند از مرز ۲۶۰ کانال عبور کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۸۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی عسکری  پنج شنبه شب در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، گفت: کردستان مهد فرهنگ وهنر است و تمدن های قدیمی ودارای انسان های شجاع و غیور است.

وی عنوان کرد: اگر دل  مردم این استان با نظام نبود، امکان نداشت دراوایل انقلاب با تهاجمی که استکبار در راستای تقویت ضد انقلاب  در این منطقه انجام داد، آرامش وامنیتی ایجاد شود.

وی کردستان را قطعه طلایی از ایران اسلامی خواند و اظهارداشت: کردستان استانی به تمام معنا زیبا و رنگارنگ و استان طلایی سرزمین ما ایران است که از جهت زیبایی های طبیعی هم یکی از قطعه های زیبای جهان به شمار می رود.

رییس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه زیبایی های متنوعی در این استان وجود دارد، افزود: این استان در حوزه های موسیقی، مجسمه سازی نویسندگی وشعر در تراز بالایی قرار دارد و در زمینه مجاهدت و سلحشوری هم استانی مثال زدنی است.

عسگری کردستان را سرزمین سلحشوران خواند و بیان کرد: فیلم شیار ۱۴۳ که مریلا زاعری به زیبایی آن حادثه را روایت کرد در کردستان  اتفاق افتاده بود و این حماسه ها را بیان کنیم وماهیت سلحشوری  و ارزش استان بیشتر آشکار خواهد شد.

وی عنوان کرد: امیدواریم برگزاری چنین اجلاسی  در سنندج مرکز کردستان گامی برای ارتقای فرهنگ وهنر و اقتصاد استان باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کار رسانه بسیار پیچیده است، افزود: یکی از اهداف دشمنانمان افول رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا تعداد زیادی شبکه ماهواره ای ایجاد شده است.

رییس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا هم چون ایران در معرض تعداد شبکه های ماهواره ای که بر علیه فرهنگ وهویت آن کار می کنند، وجود ندارد.

عسگری با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها و حکومت ها  راتوسط یک رسانه از هم پاشیدند، گفت: تعداد ماهواره های که بر علیه فرهنگ وهویت ما کار می کند از مرز ۲۶۰ کانال  گذشته است و علاوه بر آن دشمنانمان در فضای مجازی نیز به طور گسترده برای تضعیف ارزش های انقلابی و اسلامی در جامعه  ما فعالیت می کنند.

رسانه ملی باید از طریق برنامه های شاخص مرجعیت خود را حفظ کند

وی با بیان اینکه رسانه ملی باید بسیار تلاش که مرجعبت خود را حفظ کند، اظهارداشت: مرجعیت رسانه ملی بسیار مهم است و شبکه های ما اعم از بین المللی، ملی واستانی باید از طریق برنامه های شاخص و دیدنی بقای خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: هر کدام از استان های ما دارای برندهایی هساند که موجب شده خط الراس زیبایی باشند و امروز یکی از کارهای سخت بقای رسانه است که باید برای آن تلاش کنیم.

رییس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران برحضور نخبگان در رادیو و تلویزیون تاکید کرد و گفت: یکی از ماموریت های جدی رسانه ملی استفاده از نخبگان است تا بدین وسیله برکات علم و دانش آنها در اختیا رمردم قرار گیرد.

عسگری با تاکید بر تربیت نسل جدید هنرمندان و نخبگان رسانه ای درکشور، افزود: اهمیت رسانه روزبه روز در حال افزایش است و باید نیروهای جوان و بهتری برای حال و آینده تربیت کنیم.

وی رسانه را جا ومحل برترین ها دانست و اضافه کرد: فردی که جزو برترین ها نیست در رسانه ملی جایی ندارد.

تولیدات ویژه جوانان ونوجوان در صداوسیما

وی با بیان اینکه برای جوانان و نوجوانان کشورمان باید تولیدات ویژه ای داشته باشیم، بیان کرد: دردوران نوجوانی که شخصیت وهویت افراد شکل می گیرد متاسفانه ما محصولاتی برای نمایش به این گروه سنی نداریم.

رییس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای گروه سنی کودکان هم برنامه تولید می شود و هم امکان خریداری تولیدات سایر کشورها را داریم ولی در گروه نوجوان به دلیل تفاوت های فرهنگی ما با فرهنگ غربی محدودیت هایی در خرید آثار داریم.

عسگری با تاکید براینکه تمامی مراکز استان ها و هنرمندان در زمینه تولیدات ویژه نوجوانان فعالیت کنند، افزود: برای اینکه بستری برای ارتقای محصولات داشته باشیم شبکه امید را ویژه نوجوانان راه اندازی کردیم.

وی بیان کرد: در زمینه  فیلم، سریال، پویا نمایی، مستند و موسیقی و دیگر حوزه ها باید محصولات وآثاری دراستان ها تولید شود که در تراز ملی قابلیت پخش داشته باشد.

وی ایجاد نهضت پویا نمایی وانیمیشن را از دیگر ماموریت های مراکز استان ها خواند و گفت: نیروهای جوان و خوش سلیقه ای درکشورمان وجود دارند که می توانند موتور محرکه انیمیشن شوند.

برگزاری جشنواره مستند در سال جاری

رییس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در زمینه جلوه های ویژه استان ها باید وارد میدان شوند.

عسگری با اشاره به اینکه مستندهای فاخری در استان های مختلف کشور تولید می شود، بیان کرد: امسال جشنواره مستند را راه اندازی می کنیم و باید تراز تولید مستند در استان ها را افزایش دهیم.

وی از دیگر ماموریت های رسانه ملی را فرهنگ سازی برای افزایش کیفیت محصولات ایرانی خواند و گفت: صداوسیما برای کمک به تولیدکنندگان طرحی را ارائه کرده که براساس آن هر تولید کننده ای که شغلی ایجاد کرده می تواند به طور رایگان محصول و تولیدات خود را در رسانه ملی تبلیغ کند.

وی بیان کرد: شبکه ایران کالا برای حمایت از تولیدات ملی در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود که رسالت آن تبلیغ کالاهای ایرانی برای شرکت های کوچک و متوسط است.

ارسال نظرات