عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

ولایتمداری تداوم جریان غدیر است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام مدیون چهار حادثه بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت است گفت: ولایتمداری تداوم جریان غدیر است.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۱۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در همایش "گفتمان امامت و‌ ولایت" در مسجد امام جعفر(ع) ملایر اظهار داشت: بیعت با غدیر ولایتمداری مداوم است.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام از آغاز تا پایان بشریت مدیون 4 حادثه بعثت، غدیر، عاشورا و حادثه بزرگ مهدویت است افزود: بعثت بی‌غدیر ناقص بوده و اگر عاشورا نبود غدیر هم ناتمام می‌ماند.

خاتمی با تاکید بر اینکه حادثه مهدویت در آینده عاشورا، غدیر و بعثت را تکمیل می‌کند تصریح کرد: تاریخ اسلام به این 4 حادثه کلیدی گره خورده است و همه اینها را باید بزرگ داشت.

عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه برگزاری همایش‌های ولایت و امامت و پاسداست عید غدیر در کشور ما به صورت یک هنجار نهادینه شده است، گفت: غدیری بودن هوشیاری در برابر دشمنان ولایت است.

وی با اشاره به اینکه بیعت با ولی فقیه همان بیعت غدیر است اظهار داشت: ولایتمداری مداوم همان جریان غدیر است و ولایتمداری بعد از پیغمبر(ص) بیعت با علی(ع) بوده‌ و امروز نیز بعد از امام راحل بیعت با مقام معظم رهبری‌است .

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه غدیری بودن 5 شعبه دارد‌ گفت: غدیری بودن یعنی مشروعیت حکومت را خدایی دیدن، یعنی هوشیاری در برابر دشمنان ولایت، یعنی پیروی از ولایت و در خدمت مردم‌ بودن.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری به گونه‌ای که در زمان پیغمبر بود کافی نیست بلکه باید بعد از پیغمبر هم ولایتمدار بود اظهار داشت: غدیر یک جریان است که همیشه باید بماند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه این 4 حادثه کلیدی اسلام مکمل یکدیگر بوده و باید تداوم داشته باشند تصریح کرد: ائمه بسیار سفارش کرده‌اند به همان اندازه که به عزاداری عاشورا اهمیت داده می‌شود باید به شور و شادی عید غدیر نیز اهمیت داده شود.

وی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمود غدیر منحصر به یک روز نیست و باید برای همیشه جریان داشته باشد، گفت: نگاهمان باید به غدیر نگاه جریان باشد و در واقع غدیر یک جریان است.

خاتمی حضور گسترده ‌مردم در همه عرصه‌های انقلاب، راهپیمای‌ها و بیش از 30 بار حضور ملت در پای صندوق‌های رای را بیعت مداوم با ولایت دانست و افزود: این ملت بار‌ها و بارها ولایتمداری و اطاعت از رهبری و ولی فقیه خود را ثابت کرده است.

وی با تاکید براینکه ولایت فقیه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان بسیاری داشته و دارد گفت: مگر می‌شود بگوییم نظام و‌ ولایت را قبول داریم اما از فتنه و فتنه‌گر نیز بیزار نیستیم در حالی که مقام رهبری در دیدار سال گذشته با هیئت دولت گفت: فتنه خط قرمز ماست.

خاتمی با تاکید بر اینکه مقام‌ معظم رهبری تا‌کنون 300 بار کلمه فتنه را در سخنان خود بیان کرده‌ است تصریح کرد: باید مراقب دشمنان ولایت در داخل و‌ خارج کشور باشیم چرا که بیگانگان به دنبال ضربه زدن به ولایت هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ملایر را شهر بزرگان و فرزانگان و علما دانست و افزود: مردم این شهر فرهنگی همیشه پیرو ولایت و آرمان‌های نظام بوده و هستند و بیش از 1100 شهید به انقلاب و‌ نظام اسلامی هدیه کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار