نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه پیروی از ولایت ائمه اطهار تنها مسیری است که سعادت را برای جامعه مسلمین به همراه دارد اظهار داشت: کسانی که امروز دین را از سیاست جدا می‌دانند پیام غدیر را درک نکرده‌ و فهم اشتباهی از دین دارند.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۶۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
آیت الله ناصری در خطبه‌های این هفته نماز وحدت آفرین جمعه یزد ضمن تبریک ایام عید غدیر اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند در جهت تداوم مسیر رسالت و اسلام واقعه غدیر را رقم زد و این اقدام در راستای هدایت جامعه اسلامی به سمت مسیر موردنظر خداوند و پیامبر، به‌عنوان تنها مسیر سعادت و سلامت جامعه مسلمانان بود.

امام‌جمعه یزد تأکید کرد: هدایت انسان‌ها بعد از پیامبر اکرم (ص) باید توسط کسانی انجام شود که در شأن جایگاه جانشینی پیامبر (ص) بوده و عالم کامل به احکام و دستورات الهی باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه ابراز داشت: وجود یک حکومت اسلامی و کارآمد برای اجرای دستورات الهی و جاری شدن احکام خداوند امری ضروری است و کسی باید حاکمیت جامعه اسلامی را در دست بگیرد که بتواند جامعه را با توجه به احکام الهی پیش ببرد و با اجرای دستورات و فرمانی خداوند متعال شرایط سعادت مردم را ایجاد کند.

ناصری یزدی تصریح کرد: کسی که می‌خواهد جانشین خداوند بر روی زمین باشد باید دارای خصلت‌های ویژه‌ای باشد که بسیاری از آن خصلت‌ها و ویژگی‌ها توسط انسان‌های معمولی قابل‌فهم و تشخیص نیست و تنها خداوند و پیامبر (ص) هستند که می‌توانند این خصلت‌ها را بشناسند.

نماینده، ولی فقیه در استان بابیان اینکه پیروی از ولایت ائمه اطهار تنها مسیری است که سعادت را برای جامعه مسلمین به همراه دارد اظهار داشت: کسانی که امروز دین را از سیاست جدا می‌دانند پیام غدیر را درک نکرده و فهم اشتباهی از دین‌دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع ۱۷ شهریور سال ۵۷ و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: روز ۱۷ شهریور نماد فداکاری همه اقشار جامعه، ازجمله جوانان وزنان ایرانی است.

وی افزود: این اقدام ظالمانه رژیم پهلوی در آن روز در راستای اجرای فرمان‌های اربابان آمریکایی آن رژیم بود و این ظلم‌ها هرگز در تاریخ فراموش نخواهد شد و بخشیدنی نیست.

ناصری در پایان به جنایات فجیع انسانی در یمن و میانمار اشاره کرد و افزود: سکوت نهاد‌های مدعی حقوق بشری و بی‌تفاوتی بسیاری از کشور‌های مدعی در این زمینه نشان‌دهنده عمق نفوذ استکبار و ظلم در این نهاد‌ها و کشورهاست و کشور‌های اسلامی و مسلمین جهان باید با اتحاد و همدلی مانع از وقوع چنین جنایاتی شوند و در برابر ظلم بی‌تفاوت نباشند.

پرهیز از تعصبات حزبی و جناحی در انتخاب مسئولین، تأکید بر لزوم استفاده از جوانان مؤمن، انقلابی و کارآمد در پست‌های و جایگاه‌های دولتی، اشاره به جایگاه سینما در فرهنگ جامعه و ضرورت استفاده صحیح از هنر؛ جهت تعالی فرهنگ و لزوم نظارت دقیق بر فیلم‌ها از دیگر مواردی بود که آیت‌الله ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به آن‌ها اشاره کرد.

شایان ذکر است نمازگزاران پس از پایان نماز جمعه این هفته در راستای محکومیت کشتار بی‌رحمانه مسلمین میانمار توسط بودائیان و ارتش این کشور دست به تظاهرات زده و حمایت خود را از مسلمین مظلوم این کشور اعلام کردند.
ارسال نظرات