امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد گفت: جنایت و نسل‌کشی مسلمان را محکوم می‌کنیم و از کشور‌های اسلامی و سازمان بین‌الملل و مجامع بین‌الملل درخواست می‌کنیم جلوی این نسل‌کشی را بگیرد لذا باید اقدام جدی و قاطع برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در یمن صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۷۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد در رابطه باارزش و اهمیت عید غدیر در اسلام اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است و اهمیت عید غدیر خم به خاطر امامت و ولایت و روز سرنوشت سازی است.
وی افزود: مهم‌ترین پیام روز عید غدیر پیام ولایت و پذیرش ولایت علی و فرزندان معصوم ان حصرت است و به همین جهت پیامبر زمانی که دست علی را بالا برد و به‌عنوان، ولی خدا معرفی کرد به مسلمانان فرمود: حاضران به غایبان برسانید که ولایت علی را خداوند به شما سفارش کرد و ولایت علی ولایت من و ولایت من ولایت خدا است
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اساس اسلام بر ولایت استوار است و ولایت حافظ و نگهبان دین است بیان کرد: اهمیت ولایت به‌اندازه‌ای است که دشمنان اسلام و پیامبر تمام نقشه‌های خود را بر این گذاشته بودند که بعد از پیامبر اسلام (ص) را از بین ببرند و بعد از منصوب شدن علی به ولایت کفار مأیوس شدند که نمی‌توانند به اسلام ضربه بزنند و همین سبب شد روز غدیر روز یاس و ناامیدی دشمنان شود.
وی عنوان کرد: روز عید غدیر روز آرامش مسلمانان است یعنی با انتخاب علی (ع) آرامش پیداکرده‌اند و آینده اسلام و مسلمانان به‌وسیله امامت تضمین شد.
میرعمادی با تأکید بر مطالعه خطبه غدیر توسط مردم افزود: این خطبه قوی‌ترین و بهترین دلیل اثبات امامت و ولایت است و پیامبر در خطبه غدیر به ده‌ها آیه قران ازجمله آیه ولایت، امام مبین و آیه تطهیر استناد کرده است.
وی عنوان کرد: پیامبر در روز عید غدیر ۵۰ جمله در مورد ولایت در خطبه غدیر و سی فضیلت امیر المومنین را در این خطبه بیان کرد و هیچ خطبه‌ای به‌اندازه خطبه غدیر بر فضایل امیر المومنین اشاره نکرده است.
امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه علی دریای فضیلت است و اگر کسی می‌خواهد حقیقت غدیر را بفهمد خطبه غدیر را باید مطالعه کند چراکه خطبه غدیر تعیین‌کننده خط و مشی اسلام ناب است که این خط و مشی بر محور ولایت است که پیامبر در خطبه غدیر آن را ترسیم کرده است.
وی گفت: پیامبر در خطبه غدیر بیان کرده که ولایت تا روز قیامت استمرار دار د. و باید امام و ربیعی باشد تا روز قیامت از احکام اسلام دفاع کند.
میرعمادی خاطرنشان کرد: تقوا جامع همه خیر و خوبی‌ها است و امام علی (ع) دراین‌باره می‌فرماید: مردم بر شما باد به تقوای الهی که تقوا جامع همه خیر و خوبی‌ها است و آنچه از خیر دنیا و آخرت وجود دارد به‌وسیله تقوا به دست می‌آید و خدا کند برای مؤمنین و اهل تقوا چیزی جز خیر و خوبی نازل نمی‌کند.
وی با اشاره به مناسبت روز شنبه و تبریک روز عید سعید غدیر، افزود: عید غدیر از روز‌های بزرگ تاریخ است که برای این روز اعمالی نیز گفته‌شده ازجمله زیارت امیر المومنین و زیارت امین‌الله است، خواندن دو رکعت نماز عید غدیر که نزدیک ظهر خوانده می‌شود، احسان و نیکی کردن به برادران دینی، صدقه دادن و اطعام دادن به برادران دینی، صله‌رحم و دیدوبازدید کردن و درنهایت دیگر اعمال خواندن عقد اخوت و برادری است.
امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد عنوان کرد: روز عید غدیر روز اخوت و برادری، روز کرامت و شرافت انسانی و روز حاکمیت ارزش‌های الهی است.
وی بابیان اینکه امام علی (ع) انسان کامل بوده یعنی همه ارزش‌ها را دارا بوده و اگر پیامبر علی را به امامت نصب کرد یعنی روز عید غدیر روز حاکمیت ارزش‌ها و فضیلت‌ها است، افزود: غدیر روز معنویت و عدالت است که مهم‌ترین پیام غدیر به شمار می‌رود و به دلیل اهمیت و ارزش غدیر پیامبر (ص) در روز عید غدیر می‌گفت: غدیر متعلق به فقط مسلمانان نیست بلکه متعلق به بشریت است و پذیرش ولایت علی (ع) به معنی پد برش ولایت انسان کامل و معصوم است.
میرعمادی بابیان اینکه متأسفانه ما از ظرفیت غدیر استفاده نکردیم و این ظرفیت نهفته است و زمان ظهور امام زمان (عج) متوجه ظرفیت غدیر می‌شویم گفت: عاشورا امتداد غدیر و طهور امام زمان امتداد خط غدیر بوده است و باید در کنار جشن و شادی و شادمانی به کار علمی در مورد غدیر بپردازیم و پژوهش‌های علمی در مورد غدیر انجام شود تا ظرفیت نهفته غدیر برای بشریت آشکار شود و مردم در زیر چتر معنویت قرار گیرند و معنویت عدالت و کرامت انسانی در سایه ولایت تحقق پیدا می‌کند.
وی با اشاره به‌روز جمعه سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور و کشتار مردم تهران در میدان ژاله تهران، بیان کرد: این اتفاق یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است و با این قیام مردم مصمم‌تر شدند و آمریکایی‌ها با قیام ۱۷ شهریور دچار تردید شدند.
امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد با اشاره به مناسبت روز یک‌شنبه وفات مرحوم آیت طالقانی اولین امام‌جمعه تهران، افزود: آیت‌الله طالقانی یک روحانی انقلابی و مبارز خستگی‌ناپذیر، خطیب و مؤمن بود به خاطر شخصیت علمی و معنوی موردتوجه مردم قرارگرفته بود.
وی ضمن تبریک ولادت موسی کاظم (ع) در روز دوشنبه عنوان کرد: این روز روز شهادت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب است که شهدای محراب شباهت زیادی به امام موسی کاظم (ع) دارند چراکه آیت‌الله مدنی نیز مانند امام کاظم (ع) صبور بودند.
میرعمادی بابیان اینکه در هفته گذشته در سطح بین‌المللی شاهد پیروزی‌های پی‌درپی جبهه مقاومت در سوریه عراق و لبنان بودیم، تصریح کرد: برای مسلمانان و جبهه مقامت افتخار است که شاهد زوال داعش هستیم و ظلمی که داعش انجام داد دامن‌گیر خودش شد و امروز روبه‌زوال و نابودی رفته است؛ داعش تفکر وهابی داشت که با سلاح آمریکایی به میدان آمد، اما امروز سرنوشت داعش نابودی است.
وی بابیان اینکه شکست داعش به معنی شکست تفکر وهابیت و شکست قدرت و سیاست‌های امریکا در منطقه است، گفت: امریکا تلاش کرد و اتاق فکری تشکیل داد تا بر خاورمیانه مسلط شود و خاورمیانه جدیدی به وجود آورد، اما جبهه مقاومت در برابر امریکا ایستاد و امروز جبهه مقاومت پیروز شد و امریکا شکست خورد.
امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد افزود: آمریکا هرروز یک بهانه می‌گیرد یک روز هسته‌ای ایران بهانه بود و امروز موشک‌ها و حقوق بشر ایران بهانه است و ادعا می‌کنند که از مراکز نظامی ایران بازدید کنیم، اما باید بداند آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می‌برد.
وی بابیان اینکه از سوی دیگر در هفته گذشته شاهد حوادث تلخ و فاجعه‌بار در کشور یمن و میانمار شدیم، گفت: در یمن هزاران کودک یمنی به خاطر جاه‌طلبی آل سعود دچار سو تغذیه شدند و زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی یمن نابود شد و در کشور میانمار میلیون‌ها مسلمان زندگی می‌کند که توسط بودائیان متعصب و ارتش میانمار موردحمله قرارگرفته و آنچه اتفاق افتاده، نسل‌کشی و نابودی مسلمانان است.
میرعمادی افزود: جنایاتی که بودائیان متعصب علیه مسلمان انجام داده‌اند نمونه‌ای از جاهلیت مدرن است چراکه مسلمانان را زنده‌زنده در داخل آتش می‌اندازند و می‌سوزانند و سر مسلمانان را جدا می‌کنند و کودکان را به دار می‌کشند و مسلمان در بیابان، دریا و جنگل‌ها آواره شده‌اند و شاهد جان دادن عزیزانشان هستند و برای کمک پاسخی نمی‌شنوند.
وی بابیان اینکه مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات بودائیان در کشور میانمار سکوت کرده‌اند بااینکه صحنه‌های دردناکی را مشاهده می‌کنند عنوان کرد: ما این جنایت و نسل‌کشی مسلمان را محکوم می‌کنیم و از کشور‌های اسلامی و سازمان بین‌الملل و مجامع بین‌الملل درخواست می‌کنیم جلوی این نسل‌کشی را بگیرد لذا باید اقدام جدی و قاطع برای جلوگیری از کشتار مسلمانان در یمن صورت بگیرد.
امام‌جمعه شهرستان خرم‌آباد افزود: برخی حوادث در سطح استان اتفاق می‌افتد که جای تأسف دارد مشکل جاده ازنا و اراک که افراد زیادی به خاطر تصادف‌های مکرر کشته می‌شود و باید جلوی این‌گونه حوادث را بگیریم و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.
وی عنوان کرد: آنچه وظیفه ما باشد پیگیری می‌کنیم و نسبت به جان و مال و ابروی مردم حساسیم و خود را مسئول میدانیم و ان شالله مسئولان برای چند نقطه از جاده‌های استان که خطر تصادف دارند تدابیر لازم را بیندیشند چراکه حفظ جان، مال، ناموس، ابرو، دین و دیانت مردم برای ما مهم است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات