امام جمعه اردل گفت: قتل عام و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار در میان سکوت مدعیان حقوق بشر و آزادی ارتش یک کشور و گروه‌های افراطی تحت حمایت یک دولت آشکارا در مقابل چشم دستگاه‌ها وسازمان‌های دروغین حقوق بشری اتفاق می‌افتد و کسی اعتراض نمی‌کند
کد خبر: ۸۹۱۴۷۹۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام مهرداد بهرامی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه‌ اردل اظهار کرد: قتل عام و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار در میان سکوت مدعیان حقوق بشر و آزادی ارتش یک کشور و گروه‌های افراطی تحت حمایت یک دولت آشکارا در مقابل چشم دستگاه‌ها وسازمان‌های دروغین حقوق بشری اتفاق می‌افتد و کسی اعتراض نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در این میان عدم واکنش و یا واکنش ضعیف دولت‌های مسلمان بسیار جای تعجب دارد ادامه داد: از دولت خودمان هم توقع واکنش جدی در برابر این ظلم را داریم؛ ما مسؤولیم در قبال مظلومان در یمن و مناطق دیگر که مستکبران عالم جنایت می‌کنند، نباید نظاره‌گر باشیم.

خطیب نماز جمعه اردل افزود: در پیشگاه خدا مواخذه خواهیم شد و امام عزیز به برکت قرآن و اسلام به ما یاد داد که فلسفه وجودی ما بی‌تفاوت نبودن نسبت به مظلوم است.

بهرامی با بیان اینکه اعتبار جمهوری اسلامی ایران در دنیا به خاطر دفاع از مظلوم بوده است، تصریح کرد: ما اهل سکوت نبوده‌ایم مراقب باشیم ذائقه‌ ما را تغییر ندهند که آرام آرام بی‌تفاوت شویم و عادت کنیم به ظلم و احساس تکلیف نکنیم و تنها به فکر منافع خودمان باشیم؛ در میان ظلم و استکبار جهانی به زندگی خود سرگرم نشویم این برگشت از راه انقلاب است.

امام جمعه اردل روز عید غدیر را روزی دانست که پیامبر مکرم اسلام وظیفه حکومت را معین فرمودند و الگوی حکومت را مشخص کردند.

بهرامی با بیان اینکه با تشکیل حکومت معصوم و اقامه ولایت و رسیدن حق حکومت به دست صاحب حق آن، همه مسائل بشر حل و گرفتاری‌ها و انحرافات برچیده می‌شود وهمه آرزوهای بشر تحقق پیدا خواهد کرد اظهار داشت: وجودشریف حضرت امیرالمومنین باعث ایجاد مساله غدیر شد؛ آن چیزی که ارزش دارد خود حضرت امیر(ع) است که به‌دنبال آن غدیر آمده است.

وی گفت: غدیر را گرامی می‌داریم و تکرار می‌کنیم تا به ما یاد دهد چگونه تبعیت کنیم و یاد بگیریم که غدیر منحصر به آن زمان نیست و روشی که حضرت امیر در حکومت پیش گرفت، روش ملت‌ها و مسؤولان باشد لذا یکی از آن ابر حماسه‌های تاریخ غدیرخم است.

امام جمعه اردل در ادامه با بیان اینکه که اگر بدرستی همه ابعاد غدیر شناخته شود توان بسیج‌کنندگی همه آحاد انسان‌های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد وجود خواهد داشت و به سمت یک مقصد حرکت خواهیم کرد زیرا تمامی آنچه بشر دیروز و امروز به‌دنبال آن است تحت پرچم غدیر تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به حوادث 17 شهریور و روز جمعه سیاه در چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در میدان ژاله تهران و به رگبار بسته شدن مردم بی‌گناه افزود: شهریورماه یادآور شهادت‌ها، ترورهای فراوان و حمله صدام به ایران است.

بهرامی با بیان اینکه پشت سر همه این حوادث تلخ در کشور ما آمریکای فرعون صفت بوده است و ملت ما را تحقیر می‌کرد و به استضعاف می‌کشاند افزود: بالاخره موسی زمان آمد و این تخت و دنباله‌های آن را واژگون کرد.  

وی با اشاره به روز مبارزه با بی‌سوادی و فرمان امام به رفع بی سوادی از کشور اضافه کرد: در این سال‌ها تلاش‌های خوبی انجام شد است و به‌حمدالله در این شهرستان قدم‌های خوبی برداشته شد و اردل جزو شهرستان‌های برتر در این عرصه است.

امام جمعه اردل با گرامیداشت هفته بانک‌داری اسلامی نقش بانک‌ها را بسیار تأثیرگزاری در اقتصاد سالم، رفع بیکاری، آبادانی و پیشرفت یک ملت عنوان کرد و گفت:گرچه امروز به‌خاطر ساختارهای غلط و سیستم نامناسب بانکی کشور آن رضایت از بانک‌ها در کشور وجود ندارد که قطعا اگر اصلاح نشود یکی از مشکلات جدی کشور خود بانک‌ها خواهند شد بانک‌ها باید حامی،کمک‌کار و زمینه‌ساز حقانیت مردم باشند.

ارسال نظرات