مسئول دفترحوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الیگودرز:

غدیرخم، عظیم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است

مسئول دفترحوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الیگودرزگفت: واقعه تاریخی غدیرخم، یکی از پر اهمیت‌ترین و عظیم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است که به آن باید بیشتر پرداخته شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۰۶
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

حجت‌الاسلام علی لرستانی، در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، اظهار داشت: تحلیل واقعه غدیر معنای دین‌شناسی، پیامبر شناسی، امام شناسی، امت شناسی و دشمن‌شناسی است.

وی بابیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در بازگشت از حج، آخرین رسالت خویش را انجام داد، افزود: دستور آمد: "یا ایها الرسول بلِّغ ما انزل إلیک...؛ مائده (۵) آیه ۶۷ (ای پیامبر آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل‌شده است، به مردم ابلاغ کن، و اگر نکنی، پیامش را نرسانده‌ای، خداوند تو را از گزند مردم نگه می‌دارد.

  مسئول دفترحوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الیگودرز تصریح کرد: با نازل شدن این آیه، پیامبر گرامی اسلام به مردم فرمود: آیا من نسبت به شما ولایت ندارم؟ همه گفتند: بله‌ای پیامبر خدا، سپس فرمود: هر که را من مولا و رهبر او هستم، زین پس علی رهبر و مولای او است، خدایا دوست بدار هر که علی را دوست می‌دارد، و دشمن بدار هر که علی را دشمن می‌دارد، خدایا، یاری کن هر که علی را یاری می‌کند و خوار بشمار هر که علی را خوار شمارد.

  وی بیان کرد: بعدازاین که امام علی (ع) مقام ولایت را بر عهد گرفتند بزرگان صحابه به علی (ع) تبریک گفتند و با حضرت بیعت کردند

حجت‌الاسلام لرستانی، خاطرنشان کرد: واقعه تاریخی غدیر خم، یکی از پراهمیت‌ترین و عظیم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است که به آن باید بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه با واقعه غدیر ترس به شجاعت، تساهل به تعهد تبدیل شود، افزود: در خط غدیر هیچ تشویش و شکی نیست، تساهل و تسامحی نبوده و چشم‌پوشی از حقی نیست.

مسئول دفترحوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الیگودرز بابیان اینکه در خط غدیر طاغوت معنایی ندارد، ابراز کرد: قرآن کریم از عید غدیر خم به‌عنوان اتمام نعمت الهی بر بندگان و مایۀ ناامیدی کافران از نفوذ در ارکان اسلام یادکرده است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) نیز با معرفی امیر المومنین علی (ع) به‌عنوان جانشین بلافصل خود بر رسالت ماندگار خویش خاتمیت بخشیده است.

حجت‌الاسلام لرستانی، با اشاره به اینکه در حکومت غدیر جامعه زیر چتر معنویت قرارمی گیرد، بیان کرد: در حکومت غدیر است که می‌توان در آسمان پیشرفت علمی و تکنولوژی بال زد.


وی بابیان اینکه در حکومت غدیر چشمه‌های استعداد علمی با افراد آن متولد می‌شود، تأکید کرد: حکومت موظف و مکلف به پرورش این استعداد‌های مسلمان است.

مسئول دفترحوزه نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت الیگودرز تصریح کرد: پس برنامه‌ریزی در جهت تولید علم و حمایت از نخبگان علمی و فرهنگی وظیفه حاکم الهی غدیر است.

وی افزود: اگر مورخی از روی تعصب جاهلانه، از بیان این داستان و حقایق وابسته به آن چشم بپوشد، نسبت به دین اسلام و نبی بزرگوار اسلام (ص) خیانتی بزرگ کرده و هم در صفحات تاریخِ خود، جنایتی مرتکب شده که جبران‌ناپذیر است.


حجت‌الاسلام لرستانی  گفت: هیچ‌کس تردید ندارد که روز غدیر در تاریخ اسلام موجی افکنده است که هیچ‌گاه از ارتعاشات آن کاسته نمی‌شود.


وی با اشاره به اینکه غدیر کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ بود، افزود: به‌فرمان پیامبر خدا (ص) مسلمانان مأمور شدند ولایت‏ را به‏ صاحب‌ولایت تبریک گویند و با آن حضرت بیعت کنند و همه ما در مقابل زحمات و هدایت‌گری اهل‌بیت مسئولیم و باید با انجام دادن دستورات دینی و تبعیت عملی از ولی‌فقیه دین خود را به اسلام ادا کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات