امام جمعه پلدختر گفت:حاکمان میانمار به دستور صهیونیست و آمریکا در سکوت خبری نسل‌کشی به راه انداخته و مسلمانان بی‌دفاع و بی‌گناه از خانه و کاشانه خود آواره می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۰۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: با افرادی که در پشت دیگران پنهان و به نام اداره‌ای به نهاد‌های انقلابی هتاکی می‌کنند هرچند که حامی داشته باشند باید برخورد شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات متعدد فرماندهی سپاه و اداره اطلاعات شهرستان در این رابطه افزود: همه باید خط قرمز‌ها را رعایت کنند و این مسائل را جدی بگیرند تا هر کس جرات و جسارت هتاکی به ارکان نظام نداشته باشند
امام‌جمعه پلدختر گفت: عده‌ای از جوانان این شهرستان با مراجعه به دفتر نهاد امامت جمعه خواستار رسیدگی به یادمان شهدای گمنام پلدختر شدند که از متولیان امر انتظار می‌رود به این مطالبه مردم به‌عنوان نماد فرهنگی شهرستان توجه کنند.
وی به مشکل زمین فرهنگیان شهرستان پلدختر اشاره کرد و افزود: از دادستان و دادگستری شهرستان پلدختر که اقدام‌هایی در این رابطه انجام داده و توانسته‌اند التیام و مرهمی بر درد فرهنگیان بگذارند تقدیر می‌شود.

سوری خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که متهمان این پرونده رها نکنند تا فرهنگیان زحمتکش را به‌حق خود برسانند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: این کشتار یکی از وقایع تلخ تاریخ معاصر است که در مقابل حقوق بشر صورت می‌گیرد و قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

امام‌جمعه پلدختر اظهار داشت: در میانمار حاکمان آن‌ها به دستور صهیونیست و آمریکا در سکوت خبری نسل‌کشی به راه انداخته و مسلمانان بی‌دفاع و بی‌گناه از خانه و کاشانه خود آواره می‌کند که در طول پنج سال گذشته ۷۰ هزار نفر از آن‌ها به بنگلادش پناه برده‌اند.

وی افزود: وظیفه همگان است که داد مظلومان را به گوش جهانیان برسانند و نسبت به سرنوشت مسلمانان بی‌تفاوت نباشند و این جنایت را محکوم کنند.

وی به دیدار مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: این قرارگاه خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است و نقش بی‌بدیلی در حوزه‌های مختلف پیشرفت کشور دارد.

سوری افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان فرمودند: مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات را حل کنند و در برابر هر معضل نسخه شفابخشی بپیچند.

وی بابیان این‌که انتظار می‌رود مسئولان فرمایشات معظم له را نصب العین خود قرار دهند گفت: نیرو‌های انسانی مؤمن و متدین در جامعه وجود دارد که هرکدام می‌توانند درزمینهٔ‌ای تحول ایجاد کنند که انتظار می‌رود جوانان مؤمن، انقلابی و علاقه‌مند به‌نظام و ولایت را به کار گیرند.

امام‌جمعه پلدختر نمایش واقعه غدیر را مظهر تجلی وحدت بین امت اسلامی دانست و اظهار داشت: غدیر پایه حکومت اسلامی و مملکت داری بر پایه عدل و عدالت و آموزه‌های دینی است و نشان می‌دهد که هرکس در جامعه اسلامی در عصر غیبت امام عصر (عج) باید از ولایت مطلقه فقیه تبعیت کند که چنانچه این‌گونه نباشد جایگاهی در این حکومت ندارد.

وی به سالروز ۱۷ شهریور ماه ۵۷ اشاره کرد و افزود: مردم مظلوم ایران در رژیم ستم‌شاهی در محلات فقیرنشین بی خبر از حکومت نظامی و به دستور روحانیت تجمع کردند که ارتش درصدد متفرق کردن آن‌ها دست به کشتار مردم بی‌دفاع و بی‌گناه در میدان ژاله تهران زد و این فاجعه تاریخی را به وجود آورد.

امام‌جمعه پلدختر گفت: با این فاجعه تزلزل در اداره رژیم ستم‌شاهی ایجاد شد و، چون آن‌ها از جنس و برخاسته از مردم نبودند آن‌ها را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند چکار کنند که بین مردم و حکومت شکاف ایجاد شد.
ارسال نظرات