خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: غدير عيد اكمال دين و اتمام نعمت و تداوم اسلام بر پايه رهبري الهي است.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۱۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: غدیر عید اکمال دین، اتمام نعمت و تداوم اسلام بر پایه رهبری الهی است به تعبیری دیگر مأموریت اصلی رسول اکرم(ص) تبیین کامل اسلام ناب محمدی برای سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت و اداره زندگی بر پایه نقشه کامل زندگی در همه عرصه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت ولایت اجرای تئوری کامل زندگی در عرصه عمل است. اسلام در عمل سبب رشد و تعالی مادی و معنوی و ساخت تمدن نوین و پیشرفت و عدالت می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تئوری منهای عمل راهگشا نیست و عمل منهای تئوری راه به جایی نمی‌برد گفت: مأموریت رسول اکرم(ص) به طور مطلوب در تبیین تئوری و منشور جامع اسلام پایان پذیرفت. باید در نظر داشت اجرای اسلام، تحقق حیات طیبه، رشد و تعالی مادی و معنوی و تحقق تمدن انسانی بر پایه ولایت ممکن است.

وی یادآور شد: غدیر اعلام این مطلب است که برای اجرای اسلام در رأس دولت اسلامی باید رهبری جامع الشرایط منتخب از سوی خدا این کار را بر عهده گیرد بنابراین بر پایه آیات قرآن و اعلام پیامبر امام علی(ع) به عنوان ولی و رهبر جامعه اسلامی منصوب شد.

آیت‌الله کعبی با اشاره به فاصله گرفتن جامعه اسلامی به صورت زودهنگام از مسیر ولایت گفت: هنوز مدت زمان زیادی از ارتحال رسول اکرم(ص) نگذشته بود که جامعه از پیام غدیر فاصله گرفت و اشرافیت سیاسی، چرخه جهل، قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی از سوی خواص جامعه مسیر جامعه اسلامی را از راه تحقق رسالت اسلام و اسلام ناب دور کرد.

وی یادآور شد: در زمان کنونی انقلاب اسلامی بر پایه غدیر و برای تحقق تمدن نوین اسلامی و حیات طیبه شکل گرفت. باید در نظر داشت در سایه حکومت ولایی پیشرفت، عدالت و تحقق حیات طیبه ممکن خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها