خبرهای داغ:
مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت جامعة المصطفي العالميه:

سخنان امير مؤمنان(ع) مطابق عقل و سرشت آدميان است

مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت جامعة المصطفي العالميه گفت: تفسير قرآن بايد از زبان معصوم باشد امروز سخن تشيع واقعيت و سخنان امير مؤمنان(ع) مطابق عقل و سرشت آدميان است كه هيچگاه كهنه نمي‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۴۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: مسئله غدیر خم و ولایت امیر مؤمنان(ع) مسئله مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد. اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  به احیای غدیر امر کردند و خودشان نیز غدیر را احیا کردند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت اساسی بین شیعه و مذاهب دیگر اسلامی به مسئله غدیر خم مربوط می‌شود پیامبر اکرم(ص) در عید غدیر تمام شئون و وظایف الهی جز مسئله وحی را به جانشین خود امام علی(ع) منتقل کرد.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به وظایف پیامبر اکرم(ص) گفت: وظایف پیامبر اکرم(ص) به امیر مؤمنان(ع) منتقل شد یعنی کسی که از سوی خداوند حق داشت بر جامعه مدیریت و جامعه را بر اساس دین خدا رهبری کند امیر مؤمنان(ع) بود.

وی عنوان کرد: امیر مؤمنان(ع) کسی است که حق داشت دین، قرآن و سنت نبوی را تفسیر و تبیین کند. تفسیر و تبیین قرآن و سنت نبوی امری مهم بود که پیامبر اکرم(ص) به معصومان واگذار کرد. تفسیر و تبیین دین باید به افرادی واگذار شود که صلاحیت علمی و اخلاقی برای این امر را دارند.

عبدالمحمدی یادآور شد: شیعه این افتخار را دارد که پیرو معصومان است و آنها را مرجع علمی و دینی خود می‌داند و امروز این امر روشن است که دینداری شیعیان بر اساس خرد است.

وی با بیان اینکه جنایت‌هایی در جهان اسلام به نام دین می‌شود که به دلیل برداشت‌های نادرست از آیات قرآن است گفت: عده‌ای متحجر و دور افتاده از معصومان به نام دین اسلام‌هراسی در دنیا راه انداختند.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن باید از زبان معصوم باشد امروز سخن تشیع بر اساس واقعیت و سخنان امیر مؤمنان(ع) مطابق عقل و سرشت آدمیان است و هیچگاه کهنه نمی‌شود.

وی یادآور شد: عید غدیر روزی است که پیامبر اکرم(ص) از سوی خدا برای اداره جامعه و تفسیر قرآن امام علی(ع) را به عنوان شخصیت معصوم و جانشین معرفی کرد و غدیر مسئله جدیدی است و کهنه‌شدنی نیست.

عبدالمحمدی عنوان کرد: اگر جهان اسلام بخواهد وحدت پیدا کند باید به مکتب اهل بیت(ع) راه پیدا کند زیرا پیامبر اکرم(ص) فرمودند در بین شما کتاب و عترت را به امانت گذاشتم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار