فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد با حضور در پایگاه مجتمع مسکونی بهار اقدام به سخنرانی نمود.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۴۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ سرهنگ حسین زارع کمالی در این جلسه گفت: با نگاهی کوتاه به شکل گیری نهضت مشروطه، در می‌یابیم هر جا که اعتراض و نارضایتی عموم مردم به صورت تجمع و تظاهرات و سر دادن شعار رخ داده است زنان نیز در کنار مردان حاضر بوده و دلیرانه از حقوق مردم جامعه دفاع می‌کردند. در دوران مشروطه، اعتصابات و اعتراضات عمومی مردم، به خصوص در تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، رشت و مشهد، همواره شاهد حضور زنان در صحنه برای دفاع از ارزش‌های دینی و تقویت روحیة مردان بوده است.
وی در ادامه افزود: به هر حال دخالت و مشارکت زنان در نهضت‌های ملی و اسلامی از دیر باز تاکنون غیر قابل انکار می‌باشد. به طوری که دولتمردان و حکام وقت به نقش حساس و حیاتی زن پی برده بودند. آنان می‌دانستند که زنان با قیام خود، مردان را به میدان می‌کشانند و در صدد بر آمدند تا با نقشه‌هایی شوم زنان را از میدان مبارزه خارج سازند. تداوم این توطئه‌ها از زمان قاجار تا حکومت رضاخان منجر به بررسی راه‌هایی برای به انحراف کشاندن و مصرفی نمودن بانوان شد. برای سرکوبی قهر انقلابی یک ملت کافی است تا زنان آن ملت را از ایفای نقش اساسی و اصلی خویش باز داشته و از آنان افرادی تجمل گرا، خوشگذران و بی دین ساخت.
وی همچنین اذعان کرد: دقیقا در همین راستا بود که سیل انبوه کتاب‌های داستان، شعر، نمایشنامه ها، مجلات و روزنامه‌ها با مضامین عشقی و موضوعات جنسی برای انحراف اذهان، به سوی خصوصا زنان جامعه، سرازیر شد. مراکز فحشا، قمارخانه ها، شراب فروشی‌ها و سینما‌ها نیز به سهم خود سبب تقویت افکار منحرف را فراهم می‌آوردند. ولی هوشیاری و بیداری زنان مسلمان ایران توطئه‌های شوم مزدوران استکبار را خنثی می‌ساخت.
ارسال نظرات