آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که حدود 270 هزار مسلمان روهینگیایی طی دو هفته اخیر از کشورشان میانمار به بنگلادش پناه برده‌اند.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۸۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه انتشار خبرها از وضعیت اسف‌بار اقلیت مسلمانان روهینگیایی در میانمار با اکثریت بودایی، حالا سازمان ملل آماری درباره تعداد تقریبی از روهینگیایی‌هایی که در تلاش برای رهایی از حملات، از میانمار به بنگلادش متواری شده‌اند، ارائه کرده است.

روز گذشته سازمان ملل در بیانیه‎ای اعلام کرد که تعداد کشته‎های مسلمانان روهینگیا در میانمار بیش از هزار نفر است.

منابع وابسته به سازمان ملل متحد چند روز گذشته اعلام کرده بودند که در پی حملات خشونت‌بار ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا حدود 138 هزار روهینگیایی تا روز 31 آگوست از مرز گذشته و وارد بنگلادش شده‌اند.

این مرگبارترین و جنایت‌بارترین تعامل دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا طی دهه‌های اخیر است و به همین دلیل مسلمانان جهان این اقدام دولت میانمار را نوعی «نسل کشی» برشمردند.

حال، آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که ظرف دو هفته اخیر حدود 270 هزار مسلمان روهینگیایی از کشورشان میانمار متواری شده و به بنگلادش پناه برده‌اند.

کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در این باره گفته که «تعداد(روهینگیایی‌‍‌هایی که از میانمار به بنگلادش پناه برده‌اند)، بسیار هشدار دهنده و نگران کننده است و باید فورا به وضعیت در میانمار  رسیدگی شود».

در همین حال از مالزی خبر رسیده که «نجیب رزاق» نخست‌وزیر این کشور هواپیمای حامل کمک‌های انسانی برای مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش ارسال کرده است.

ارسال نظرات