یک کارشناس مذهبی گفت: یکی از افتخارات بزرگ برای ما شیعیان ماجرای غدیر خم است؛ که باید به عمق و روح غدیر بیشتر پرداخته شود واهداف اصلی این حادثه بزرگ تاریخی به خوبی تبیین شود.
کد خبر: ۸۹۱۴۸۹۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

حجت الاسلام مهدی ولیخانی، کارشناس مسائل مذهبی سپاه ناحیه مهدیشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: در روز 18 ذی الحجه سال دهم هجری قمری واقعه غدیر در بازگشت از حجه الوداع واقع شد و طی سه روز، کاروان صدو بیست هزار نفری حجاج در غدیر خم توقف داشتند و پیامبر اسلام(ص) در خطبه ای بلند، علی ابن ابیطالب(ع) و یازده امام بعد از او را به عنوان امام مردم تا روز قیامت معرفی کردند و از همه جمعیت بیعت گرفتند.

وی گفت: این روز بزرگترین عید آل محمد(س) به شمار می آید چرا که واقعه ای عظیم ومهم بعد از زحمات انبیا واوصیا و اولیا است و طی آن به دستور الهی اعلان عمومی به وصایت بلا فصل امیر المومنین علی ابن ابیطالب(ع) شده است.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: روز غدیر، روزی است که خداوند متعال حضرت ابراهیم خلیل را از آتش نجات داد و روزی است که حضرت موسی به فضل خداوند متعال به ساحران غلبه کرد.

ولیخانی در ادامه به سخنی از امام خمینی(ره) اشاره و عنوان کرد: ایشان فرمودند «روز عید غدیر روزی است که پیامبر اکرم (ص) الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تبیین فرمود و وظیفه حکومت را معین کرد که این عید، عید مستضعفان ومحرومان ومظلومان است وغدیرآمده تا بفهماند سیاست به همه مربوط است.»

وی همچنین به سخنی از مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت:  ایشان فرمودند:«روز عید غدیر، روز ولایت وروز تبیین کننده ای در سرنوشت جامعه اسلامی است وغدیر به حقیقت برای مردم عید است؛ چون یادآورنده یک امرحساس ومهم است.»

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی از مسائلی که بسیار مهم است وحرف برای گفتن پیرامون آن زیاد ومهم به شمار می رود عید غدیر است.

ولیخانی اضافه کرد: هر پدیده ای که بخواهد به وجود بیاید وباقی بماند، حداقل به دو عامل نیازمند است که یکی عامل محدثه، به وجود آورنده ودیگری عامل مبقیه، نگهدارنده است.

این کارشنان مسائل مذهبی اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص) دین اسلام را برای ما به ارمغان آوردند؛ و سعادت بشر در دنیا وآخرت در گروه آن است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع)، شهدا، علما جز نگهدارنده دین هستند؛ و حتی شهدای مدافع حرم وهر کس که برای بقا دین زحمت می کشد جز علت مبقیه یعنی نگهدارنده دین هستند لذا؛ ماجرای عید غدیر، که روز جانشینی علی ابن ابیطالب(ع) است بسیار مهم است.

ولیخانی تاکید کرد: دراین روز طبق آیه 3 سوره «مائده» کفار مایوس شدند؛ دین کامل شد و نعمت بر امت تمام وتکمیل شد ودین اسلام برای مردم مرضی خداوند است.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: ماجرای غدیر درسهای زیادی دارد و تنها به شادی وبخشش شیرینی ومداحی خلاصه نمی شود، اگر چه اینها خوب است؛ ولی حقیقت غدیر، بحث اعتقاد و سیاست وبصیرت است.

وی تصریح کرد: غدیر به ما یادآوری می کند که باید بیعت ما با پیامبر(ص) در اطاعت امر او باقی بماند؛ و در هر زمان شناخت امام لازم وضروری و واجب است .

ولیخانی افزود: امروز شناخت امام زمان(عج) ویاری آن حضرت بدون شناخت نائب ایشان و یاری ایشان که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای است امکان پذیر نیست پس باید ایمان و اعتقاد به رهبر فرزانه انقلاب داشته باشیم وایشان را یاری کنیم ومردم به عنوان یک رکن انقلاب باید تبعیت از رهبر داشته باشند و او را یاری کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: امروز یاری رساندن، با هوشیاری وبصیرت در انتخابات ها است، چه مجلس، چه ریاست جمهوری که واقعا همسو با نظام و رهبری است.

وی عنوان کرد: نعمت های خداوند، به نعمت های مادی خلاصه نمی شود و نعمت معنوی که نعمت ولایت باشد بسیار مهمتر است  و اگر انسان بمیرد و امام خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

ولیخانی در ادامه اظهار کرد: عید غدیر به ما می فهماند که در عمل باید مطیع امیرالمومنین(ع) باشیم ودر عرصه های مختلف زندگی تبعیت داشته باشیم وعلی(ع) را الگوی خویش قرار دهیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: عید غدیر به ما می فهماند که شیعه وپیرو علی(ع) بودن می طلبد که پیرو مقام معظم رهبری باشیم؛ چون ولایت ایشان همان ولایت امیرالمومنین (ع) ورسول الله است.

وی گفت: عید غدیر خم منت خداوند بر ماست که این روز را برای ما عید قرار داده است و یکی از افتخارات بزرگ برای ما شیعیان ماجرای غدیر خم است؛ که باید به عمق و روح غدیر بیشتر پرداخته شود واهداف اصلی این حادثه بزرگ تاریخی به خوبی تبیین شود.

ولیخانی خاطر نشان کرد: اینکه دشمنان این قدر علیه رهبری عمل می کنند و تبلیغ منفی می کنند و دشمنی خودشان را ابراز میکنند به خاطر عظمت مسئله ولایت واهمیت وجایگاه وعملکرد ولایت است ودشمنان فهمیده اند که مردم و رهبری چه نقش مهمی در جامعه اسلامی دارد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها