رئیس سازمان بسیج طلاب کشور:

دشمنان درصدد نفوذ به نهاد حوزه های علمیه هستند

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، رئیس سازمان بسیج طلاب کشور گفت: آن نفوذی که رهبر معظم بیان می‌کنند، حوزه علمیه نیز از آن مستثنا نیست و برخی از دشمنان درصدد نفوذ به این نهاد هستند.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۱۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، رئیس سازمان بسیج طلاب کشور در نشستی که روز گذشته برگزار شد، گفت: اصحاب انقلاب اسلامی به هر میزان جلوتر می‌رود و جایگاهش رفیع‌تر می‌شود، دشمنی با آن نیز بیشتر می‌شود بر همین اساس جمهوری اسلامی به دیده‌بان‌های بیشتری نیاز دارد تا دشمنان به اهداف شومشان نرسند.

وی اظهار داشت: یکی از جایگاه‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان مرکز ثقل جمهوری اسلامی ایران از آن نام بردند، بحث حوزه‌های علمیه است که از دیرباز مورد هجمه دشمنان اسلام و مسلمین بوده است، بنابراین اگر این توقع از حوزه‌های علمیه وجود دارد و دشمنی با او وجود دارد باید حوزه‌های علمیه، حوزه تراز انقلاب باشد.

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور عنوان داشت: آن نفوذی که رهبر معظم بیان می‌کنند، حوزه علمیه نیز از آن مستثنا نیست و برخی از دشمنان درصدد نفوذ به این نهاد هستند تا آن را دچار مشکلاتی کنند بر همین اساس روحانیت نقش اساسی در حفط دوام انقلاب اسلامی داشته و دارد.

وی گفت: امروز نقش روحانیت در حوزه‌های علمیه، نقش بی بدیلی بوده است و در ادوار ۳۸ ساله پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت پیشگام‌تر از دیگر اقشار بوده است؛ به طور مثال  در یک روز عملیات کربلای چهار بیش از ۱۴۵ تن از طلاب و روحانیون به شهادت رسیدند  و این نشان از جایگاه روحانیت دارد.

حجت‌الاسلام گواهی تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور در نظر دارد این مسیر را با دوام و قوام بیشتری ادامه دهد، از این رو در چهار استان قم، اصفهان، خراسان و تهران بسیج اساتید حوزه‌های علمیه راه اندازی شده است و امید که تا پایان سال این تعداد به صورت چشم گیری افزایش یابد همچنین فعالیت طلاب بسیجی در بیش از هزار پایگاه بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه قابل تقدیر است، فعال کردن بسیج نخبگان و موسسات تحقیقاتی که در سراسر کشور از حوزه‌های علمیه است از عمده اهداف سازمان بسیج طلاب به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه‌هایی که سازمان بسیج اساتید و طلاب کشور بر آن است تا آن را به سرانجام برساند، این است که بتوانیم یک ساماندهی‌ای داشته باشیم از همه روحانیون رزمنده که در جبهه های جنگ حضور داشته‌اند. تیپ امام صادق(ع) یکی از تیب‌های رزمی و تبلیغی‌ای است که جایگاه خواصی در دفاع مقدس داشت و ما باید تعریف درستی از ان داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور  با اشاره به فعال کردن گردان امداد و نجات بسیج طلاب و روحانیت کشور در کنار سایر حوزه‌ها و بخش‌ها ادامه داد: در تلاش هستیم تا گردان‌ها چند هزار نفری از روحانیون تشکیل دهیم از جمله؛ ما چند گردان امداد و نجات برای حوادث غیر مترقبه اماده کنیم تا برای تقویت روحیه بازماندگان و غیره در کنار سایر بخشها حضوری فعال داشته باشد ما در اینده شاهد درخشش این سازمان خواهیم بود

وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های راهیان نور از رویش‌های انقلاب اسلامی است و حضور روحانیت و طلاب جوان فضایی را در کنار صفوف راهیان نور ایجاد کرده است، سفر سه روزه طلاب در کنار جوانان می‌تواند فرصت خوبی را برای طلاب فراهم کند.

حجت‌الاسلام گواهی اظهار داشت:  امروز با داشتن ۱۵۰ هزار بسیجی طلبه می‌توان مسائل مختلف را در کشور فرهنگ سازی کرد و طلاب به عنوان هسته‌های فرهنگی به وظیفه ذاتی طلبگی خود عمل کنند و در استانه محرم بتوانند در برگزاری عزااداری‌های سنتی و ترویج فرهنگ انقلابی تلاش کنند و مؤثر واقع شوند.

رئیس سازمان بسیج طلاب کشور در پایان از برگزاری اردوی سه روزه بصیرت افزایی برای ۴۰۰ طالبه خواهر و ۳۰۰ تن از طلاب برادر خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار