خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم، شهید محمود هاشمی سنجانی بر انطباق حرکت دانشگاه بر مسیر آرمان های شهدا تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۱۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دکتر محمدرضا یوسفی رئیس ستاد کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان قم در دیدار اعضای این ستاد با خانواده شهید محمود هاشمی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در اوج پاکی و معصومیت و مظلومیت برای دفاع از کیان اسلام ناب محمدی به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند.

وی افزود: تجدید میثاق با آرمان های بلند شهدا از مهمترین رسالت های مسئولان فرهنگی و علمی و دانشگاهی است که کمیته شهدای دانشجوی استان نیز در این راه گام بر میدارد و حضور در خانواده معظم شهدای مدافع حرم نیز دراین عرصه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم بیان کرد: این جوانان از ولایت و ارزش های دین دفاع کردند و وظیفه ما است که فضای دانشگاه ها را به سمتی ببریم که مورد رضایت آنها یعنی مطابق با شاخص های دین باشد.

 وی خاطرنشان ساخت: دیدار با خانواده های معظم شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم، درسها و بهره های فراوانی از منش و شخصیت و مرام این شهدا و خانواده‎های معزز آنها را به انسان می دهد.

در این دیدار، دختر شهید هاشمی که خود دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم می باشد، با اشاره به ویژگی های اخلاقی و شخصیت این شهید گفت: پدرم بازنشسته سپاه بود ولی از جایی که هیچگاه برای خدمت، آرام و قرارنداشت به هر ماموریت و خدمتی که اعزام می شد با تمام وجود آن را انجام می داد ولی پس از اولین اعزام به سوریه دیگر تاب ماندن نداشت و به قول دوستانش در روزهای آخر گویی به وی تلقین شده بود که این سفر را بازگشتی نیست.

 وی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های شهید می توان به مردمداری و کمک به مردم و نیازمندان اشاره کرد زیرا ایشان همیشه به فقرا و نیازمندان کمک می کرد و ما را نیز به شکل عملی به این کار ترغیب می کرد.

دختر شهید هاشمی ادامه داد: پدرم برای اعزام به سوریه ثبت‌نام کرده بود و علیرغم مخالفت‌های مسئولان با اصرار زیاد توانست آن‌ها را متقاعد کند. بار اولی که برای اعزام با او تماس گرفتند و آمادگی او را برای اعزام به سوریه جویا شدند، او با ذوق و شوقی وصف‌نشدنی این خواسته را اجابت کرد. مرتبه اول اعزام ایشان در شهریورماه و بازگشتشان در اواخر مهرماه صورت گرفت و بار دوم اعزامشان در تاریخ ۲۹ آذرماه، که در نهایت در ۱۶ بهمن‌ماه ۹۴ در آزادسازی نبل و الزهرا به شهادت رسید.

یادآور می شود: شهید هاشمی در سالروز ولادتش، همان روزی که فرزندانش انتظار آن را می کشیدند،  در سوریه به شهادت رسید.

 در این دیدار، با حضور حجت الاسلام عبدالمحمد عیسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی، از خانواده شهید هاشمی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها