خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی:

عید غدیر عید وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام واضحی آشتیانی در مراسم جشن عید غدیر در شاهرود گفت: امیرالمونین امام وحدت است و عید غدیر عید وحدت مسلمانان است و اجتماع بزرگ غدیر اهمیت دارد.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۲۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی در جشن عید غدیر که به همت هیئت جانثاران اباعبدالله الحسین (ع) و پایگاه بسیج امام خامنه‌ای مسجد غربا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت عید غدیرخم اظهار کرد: در واقع غدیر به نقل تاریخ ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند که ۵۰ هزار نفر آن‌ها از مناطق مختلف از جمله ۱۲ هزار نفر با مولا علی (ع) از یمن آمده بودند و ۷۰ هزار نفر از مدینه با زن و فرزند حضور داشتند.
وی افزود:، اما بعد از ارتحال پیامبر فقط ۱۴ الی ۱۵ نفر شدند که از امامت علی (ع) حمایت کردند و مایقی حمایت نکردند.
واضحی با بیان اینکه علی (ع) تک است و هر کس برای خدا مایه بگذارد خدا برای او هزینه می‌کند و علی (ع) ارزش آن را دارد خاطر نشان کرد: مناجات علی (ع) در مسجد کوفه معرفی مولا علی (ع) است.
وی با بیان اینکه اول افرادی که وارد بهشت می‌شوند علی و فاطمه (س) هستند تصریح کرد: جایگاه غدیر از اینجا دارای اهمیت است که دومی ندارد و باید سال به سال پررنگ‌تر برگزار شود.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دو اتفاق مهم در عید غدیر انجام می‌شود گفت:انجام راهپیمایی بزرگ و اجتماع عید غدیر است که باید به عنوان یک نمونه در کنار روز عاشورا و اجتماع بزرگ مردم انجام شود که در غم اهل بیت عاشورا و در شادی اهل بیت عید غدیر بزرگ باشد.
وی تاکید کرد: شاخصه شیعه در اعیاد، عید غدیر است و مهمترین عید اسلام است که امیرالمومنین امام مسلمانان شد و نه شیعیان که این تفرقه و جدایی است و کسانی که دَم از اختلاف بین شیعه و سنی می‌زنند خیانت می‌کنند چرا که امیرالمونین امام وحدت است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از مولا علی (ع) بیان کرد: علی (ع) می‌فرماید (به خدا قسم اگر من علی از اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان بیم نداشتم قدرت داشتم قاسطین را سَرجایشان بنشانم.)
وی عنوان کرد: مولا علی (ع) صبر کرد تا در جامعه اختلاف ایجاد نشود و عید غدیر عید وحدت مسلمانان است و اجتماع بزرگ مسلمانان در این روز اهمیت دارد و اطعام عید غدیر نیز باید جدی گرفته شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها