نخستین دوره ملی آموزشی کوتاه مدت کلزا ویژه 500 مربی فعال درطرح بسیج همگام با کشاورز در راستای اجرای طرح خودکفایی کلزا برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۰۲۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰

به گزارش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج، در راستای اجرای طرح حمایت از خودکفایی دانه های روغنی نخستین دوره ملی آموزشی کوتاه مدت کلزا ویژه 500 مربی فعال درطرح بسیج همگام با کشاورز در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی برگزار شد.

عبدالله جعفری مسئول  دوره ملی آموزش کلزا ویژه مربیان فعال در بسیج همگام با کشاورز  با اشاره به اهمیت توسعه کشت دانه های روغنی بر اساس برنامه ششم توسعه بیان داشت: خودکفایی در محصولات استراتژیک مانند گندم و برنج و روغن ازمهم ترین مطالبات امام خامنه ای در سیاست گذاری بخش کشاورزی است؛ همانطور که می دانید اقتدار و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور وابسته به امنیت غذایی است وخودکفایی غذایی مانند یک سپر امنیتی در مناسبات بین المللی ایفای نقش می کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است میزان فعلی سطح زیر کشت دانه های روغنی را به میزان 70درصد توسعه دهد و رسیدن به این مهم نیاز به عزم جدی و مشارکت کلیه دستگاه های مرتبط دارد؛بسیج مهندسین کشاورزی نیز با داشتن4000 کارشناس  فعال در بسیج همگام با کشاورز از پتانسیل تخصصی خود برای کمک به وزرات جهاد کشاورزی در جهت افزایش کارآمدی بهره گرفته و همگام با این دستگاه اجرایی طرح حمایت از خودکفایی دانه های روغنی را در دستور کار دارد.

مجری طرح حمایت از خودکفایی دانه های روغنی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی افزود: ورود بسیج در موضوع خودکفایی دانه های روغنی از سوی وزرات جهاد کشاورزی مورد استقبال قرارگرفته است و با مشارکت دستگاه های مرتبط علاوه بر تامین محتوی تخصصی دوره آموزشی مربیان کلزا، در پایان دوره به آنان گواهی معتبر اعطا می شود.

مهندس جعفری برگزاری این دوره آموزشی را از حیث محتوی تخصصی بی نظیر توصیف کرد و در توضیح آن بیان داشت: در این دوره مربیان علاوه بر آنکه مباحث کاربردی تسهیلگری در زراعت کلزا را آموزش می بینند با اصول مساحی و GISو چگونگی کار با سامانه های محدودیت یابی آشنا می شوند.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مهارت افزایی این مربیان در زمینه چگونگی بارگذاری اطلاعات مربوط به روستاهای تحت پوشش طرح خودکفایی کلزا را در سامانه های تحت وب، دسترسی آنلاین به میزان پیشرفت پروژه خودکفایی در دانه های روغنی در سطح کشور فراهم خواهد شد.

 شایان ذکر است این دوره آموزشی با حضور برترین اساتید دانشگاه،اعضای هیأت علمی موسسه های تحقیقاتی وزرات جهاد کشاورزی و 500 کارشناس فعال در طرح بسیج همگام با کشاورز از روز یکشنبه 5 شهریور سال جاری  آغاز به کار کرد و به مدت 2 هفته ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات