امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: فلسفه جریان غدیر، حفظ دائمی اسلام اصیل است چراکه پیغمبر درآن واقعه برای آینده مسلمین خط ‌مشی ترسیم می‌کند تا جامعه دچار ضلالت نشود.
کد خبر: ۸۹۱۵۰۴۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تقوای الهی را موتور محرکه حرکت انسان‌ها به سمت نیکی‌ها عنوان کرد و گفت: اولی‌ترین کارکرد تقوا توجه به دستورات دینی و دومین کارکرد آن این است که به‌مانند ترمز برای انسان‌های مو من در برابر گناه عمل می‌کند.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی ثواب رعایت تقوا و پرهیز از گناه را با ثواب جهاد درراه خدا برابری دانست و گفت: بنا به فرمود: ه امیرالمؤمنین (ع) کسی که بتواند گناه کند و خود را از گناه بازدارد برابر مجاهد فی سبیل الله است

آیت‌الله مدرسی با تبریک عید سعید غدیر گفت: واقعه غدیر را می‌توان از ابعاد مختلف موردبررسی قرارداد که مهم‌ترین بعد آن روشن شدن سیاست اجتماعی جامعه مسلمانان از جانب پیامبر (ص) است.

وی افزود: فلسفه جریان غدیر، حفظ دائمی اسلام اصیل است چراکه پیغمبر درآن واقعه برای آینده مسلمین خط مشی ترسیم می‌کند تا جامعه دچار ضلالت نشود و ضلالت امروز برخی کشور‌های مسلمان به دلیل فاصله گرفتن ازجریان غدیر است؛ بنابراین اسلام نیاز به رهبرانی داردکه از سوی خدا انتخاب شوند تا در مقابل دشمنان هراس به خود راه ندهند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با اشاره به حادثه خونین ۱۷ شهریور ۵۷ گفت: باید واقعیت‌های زمان پهلوی به نسل جوان بازگو شود تا ارزش انقلاب برای خودمان و نسل آینده تبین شود در این حادثه فجیع رژیم منحوس پهلوی مردمی را که با شاخه‌های گل به‌طرف ارتشیانش حرکت می‌کردند به خاک و خون نشاند.

مدرسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان پدافند هوایی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: متأسفانه مسئولان ازنظر به‌کارگیری نیرو‌های جوان، انقلابی، دلسوز و متعهد نمره پایینی دارند و اگر می‌خواهند کشور از وضعیت کنونی خارج شود باید نیرو‌هایی که نسبت به مشکلات و معیشت مردم دغدغه دارند را به کار بگیرند.

وی در پایان برای نجات مسلمانان میانمار ابراز امیدواری کرد و گفت: تنها گناه این مردم مسلمان بودن آن‌هاست که از سوی دولت این کشور زنده‌زنده در آتش می‌سوزند.
ارسال نظرات