خبرهای داغ:
محمد گل زاده
با داوری چهره‌های مشهور دنیای علم و هنر انتخاب شد:
تصویر آسمان کویر آران وبیدگل، منتخب برترین عکس های سال آسمان شب جهان شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۰۵۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، تصویر آسمان کویر آران وبیدگل اثر مجید قهرودی در شبی مهتابی و در دریاچه نمک مرنجاب منتخب برترین عکس‌های سال آسمان شب جهان شد.

هنرمند عکاس و خالق اثر با تایید این خبر اظهار کرد: مسابقه بین المللی زمین و آسمان(TWAN 2017) با حضور عکاسان ۶۵ کشور در دو بخش اصلی زیبایی‌های آسمان و آلودگی‌های نوری برگزار شد.

مجید قهرودی افزود: در بخش آلودگی‌های نوری عکسی از من که از دریاچه نمک مرنجاب ثبت شده همراه با عکسی از امیررضا کامکار دیگر عکاس ایرانی در میان منتخبان این دوره از مسابقه بین المللی زمین و آسمان بودند.

وی در توصیف عکس خود تصریح کرد: این عکس در شبی مهتابی و در دریاچه نمک مرنجاب ثبت شده که رد نور ستارگان و شکل گیری یک طوفان به همراه آذرخش‌هایی در افق و بازتاب آنها در آب دریاچه را نشان می دهد.

قهرودی تاکید کرد: دلیل برگزیده شدن این عکس در بخش آلودگی نوری دیده شدن آلودگی نوری شهر تهران در تصویر است که به شکل نوری نارنجی رنگ در افق سمت راست عکس دیده می شود.


اثر برگزیده مجید قهرودی در مسابقه سال زمین و آسمان

وی با بیان این که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نیز از برگزیدگان مسابقه زمین و آسمان بوده است خاطرنشان کرد: این مسابقه را پروژه جهان در شب که ۴۵ عکاس از بهترین‌های دنیا عضو آن هستند برگزار می کند و داوری آن را چهره‌های مشهوری از دنیای علم و هنر از جمله دانشمندان ناسا و عکاسان سرشناس نشنال جئوگرافیک بر عهده دارند.

مجید قهرودی متولد سال ۱۳۶۷ در کاشان و دارای مدرک کارشناسی فیزیک از دانشگاه پیام نور آران و بیدگل است که فعالیت خود را در زمینه عکاسی نجومی از سال ۸۹ آغاز کرده و تاکنون رتبه‌های بسیاری در مسابقات بین المللی و ملی کسب کرده است.

 تصویر آسمان کویر آران و بیدگل منتخب برترین عکس‌های سال آسمان شب جهان

ارسال نظرات