خبرهای داغ:

بازسازی واقعه غدیر خم در گیلانغرب

مصادف با فرارسیدن 18 ذی الحجه، واقعه غدیرخم با حضور هزاران نفراز مردم مومن گیلانغرب بازسازی شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۰۸۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیین با شکوه  و نمادین بازسازی واقعه غدیرخم با شرکت  پرشور مردم در منطقه انارک شهرستان گیلانغرب برگزار و جلوه های زیبایی از ارادت و دلدادگی به امام علی و اهل بیت (ع) به نمایش گذاشته شد.

 

 در این آیین معنوی امام جمعه شهرستان گیلانغرب  ضمن گرامی داشت عید با شکوه غدیر اظهار داشت: به واسطه حضرت امام علی (ع)خداوند دین اسلام را دین کامل و اتمام نعمت عنوان  میکند .

 

حجت الاسلام  خاص امیری  گفت:  به راستی که حرکت پیامبر(ص) در روز غدیر در معرفی امام علی (ع) به جانشینی خود و امامت امت، علاوه بر اجرای فرمان الهی و اهمیت دینی آن، حرکت سیاسی تاثیرگذاری نیز بود.

 

وی با تشریح و تاکید بر امر ولایتمداری ابراز داشت: چنانچه ما  ولایت را نشناسیم در دین گمراهی  بوجود میاید و اکنون ما از مجموعه سپاه، هنرمندان و همه اداراتی که در شهرستان گیلانغرب  با شکوه و زیبایی این واقعه عزیز را بازسازی کردند  تشکر میکنیم ،کار کار بزرک و شایسته است و امیدواریم سال به سال با شایستگی بیشتر در مسیر تبعیت بیش از پیش ولایت این مهم  با شکوه تر برگزار شود .

 

سرپرست فرمانداری گیلان غرب نیز ضمن تبریک عید الله اکبر، سعید غدیر خم ابراز داشت : بدون شک یکی ازبهترین  جلوه های زیبای واقعه غدیر خم همین بحث بازسازی نمادین و نمایش جلوه هایی است که توسط هنرمندان ما در 4 سال اخیر به نمایش در می آید و به جد از تاثیر گذاری خوبی برخوردار است.

 

فرهاد همتی با تاکید برضرورت انتقال روایتهای تاریخی  اسلامی گفت: روایت های تاریخی مسلم و مستند اسلام و واقعه غدیر خم در دنیای پیچیده  امروز در قالب نمادهای  ملموس  و هنرهای نمایشی میتوانند در انتقال مفاهیم و ماهیتهای ناب ارزشی اسلامی تاثیر بیشتر داشته باشند.

 

این مسئول با ابراز اینکه در شهرستان گیلانغرب بازسازی واقعه غدیر  به شکل با شکوهی اجرا شدتصریح کرد: امروز حضور پر رنگ مردم ولایی و مومن شهرستان نمایی زیبا تر به این آیین  بزرگ بخشیدو جا دارد  از همه دست اندر کاران مراسم از جمله گروههای نمایشی و هنری  و حضور پر رنگ مردم عزیز قدردانی کنم.

 

فرمانده سپاه گیلان غرب هم در گفتگو با در حاشیه آیین بازسازی واقعه غدیر با تبریک این عید سعید گفت: افتخار داشتیم برای چهارمین سال متوالی با حضور و همکاری همه مردم عزیز این واقعه را بازسازی کنیم و ان شاءالله که توانسته باشیم رسالت خود در مسیر انتقال مفاهیم این واقعه بزرگ  به شایستگی ادا کرده باشیم .

 

سرهنگ پاسدار معصومعلی محمدی ابراز داشت: مسئله غدیر و ولایت تکلیفی است که خود پیامبر اکرم (ص) فرمودند که همه حاضران به غایبان و پدران به پسران تا روز قیامت این فلسفه غدیر ابلاغ شود و وظیفه را برای ما مشخص کردند .

 

وی هدف از این بازسازی این واقعه را تبیین فلسفه ولایت دانست و گفت: با عنایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و با تلاش جمعی مردم و مسئولین شاهد یکی دیگر از اثربخش‌ترین و به یادماندنی‌ترین نمایش‌های میدانی در شهرستانگیلان غرب به همراه جلوه‌هایی از نور و صوت بودیم.

 

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: هدف اصلی اجرای این مراسم اطلاع رسانی مناسب و انتقال فرهنگ ولایت پذیری به مردم در زمینه محتوای خطبه غدیر خم است که تلاش جمعی  در مسیر محقق شدن این رسال بود .

  این  آیین معنوی به همت بسیج و تعامل ادارات شهرستان و حوزه کارگردانی این نمایش بزرگ ولایی هم توسط گروه نمایبش شهرستان به کارگردانی تیمور ایمانیان اجرا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار