نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان: گاهی‌انسان‌های بیمار دل، قصد تضعیف ارزش‌ها را دارند و حادثه ناگوار را بهانه کرده و کاروان راهیان نور که مفید و تاثیرگذار است را تخریب می‌کنند ولی در مورد این تصادف و اردو که در زمان تعطیلی مدارس اتفاق افتاد سکوت کردند.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۲۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان با بیان اینکه نمی‌شود انسان منزه از گناه باشد مگر اینکه خداوند او را یاری کند، اظهار کرد: تقواپیشگی انسان را از آلوده شدن به هرگناهی مصون نگه می‌دارد.

وی افزود: انسان در حرکت اختیار دارد و می تواند بندگی را پیشه کند و صاحب مقام در نزد خداو شو د و یا راه معصیت را برود و گرفتار رنج در دنیا و آخرت شود.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: گاهی در کنار تدریس دانشگاه، آیات قرآن و نهج البلاغه می‌خوانند ولی غلط معنا می‌کنند و هوای نفسانی خود را می‌خواهند به شنونده القاء کنند.

معلمی با بیان اینکه برای خدا بر گرده بشر دو دین است که  حجت نخست، عقل در وجود انسان و دومی بعثت انبیا و نازل شدن کتب آسمانی به ویژه قرآن است، اظهار کرد: باید به ولایت پایبند بود.

وی  به عید غدیر اشاره کرد و افزود: تنها به غدیر نازیدن کفایت نمی‌کند و انسان باید به غدیر زمان، بپیوند و از علی زمان تمسک بجوید.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه دسترسی به امام معصوم نداریم ولی فقیه عادل نائب امام معصوم است، اظهار کرد: اگر دولت و ملت همدل، هم سو و هم زبان تبعیت از ولایت فقیه داشته باشند نعمت افزایش پیدا می‌کند.

معلمی در ادامه به تصادف دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: در یک سانحه دلخراش عده‌ای از دانش‌آموزان کشته و مجروح شدند و مشابه این حادثه چندسال پیش برای کاروان راهیان نور اتفاق افتاد و در آن حادثه دهن‌های کثیف و قلم‌های آلوده  شروع به قلم‌فرسایی کردند که این اردو چه فایده دارد که این حادثه رخ دهد ولی الان در برابر تصادف اتوبوس دانش‌آموزان که در یک اردو و تعطیلی رخ داد آن قلم‌ها ساکت شده و هیچ نگفتند.

وی افزود:گاهی‌انسان‌های بیمار دل، قصد تضعیف ارزش‌ها  را دارند و حادثه ناگوار را بهانه کرده و کاروان راهیان نور که مفید و تاثیرگذار است را تخریب می‌کنند ولی در مورد این تصادف و اردو که در زمان تعطیلی مدارس اتفاق افتاد سکوت کردند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه ما نمی‌گوییم چرا اردو بردند ولی از امنیت وسایل نقلیه مطمئن باشند تا اتفاقات بدی نیفتد، اظهار کرد:  همه باید دست به دست هم بدند و مسؤولان برگزاری دقت کافی را داشته باشند.

معلمی در ادامه به واقعه 17 شهریور اشاره کردو گفت: رژیم شاه در این روز خواست با کشتار مردم را به خانه ها برگرداند ولی فردای آن روز مردم بیشتر به خیابان ها ریختند و پیروزی حق بر شمشیر نمایان شد.

وی افزود: مسلمانان میانمار صدها سال در آن منطقه زندگی می‌کنند ولی دولت وابسته به استکبار میانمار با تحریک بودایی‌ها، نسل‌کشی راه انداختند و به اعتراف خودشان برای اینکه تعداد کشته‌ها افزایش پیدا نکند، جمعی از جناه‌ها را آتش زدند تا اگر پای صلیب سرخ باز شد نتواند آمار درستی از تلفات داشته باشند.

امام جمعه قائم‌شهر گفت: باید این جنایت را محکوم  و مظلومیت آنان را فریاد کنیم.

در پایان نمازجمعه امروز، مردم قائم‌شهر در محکوم کردن جنایات علیه مردم میانمار راهپیمایی کردند و با مشت‌های گره کرده خواستار رسیدگی به وضعیت موجود از سوی مراجع بین‌المللی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها