باسوادی بانوان بازمانده از تحصیل عشایراستان

طرح باسوادی بانوان بازمانده از تحصیل عشایر کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۴۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ۳۰۷ نفر از بانوان وباسوادی بانوان بازمانده از تحصیل عشایراستان دختران عشایری بی‌سواد استان سال ۹۴ در قالب طرح بازماندگان از تحصیل، باسواد شدند.
فریبا رحمان‌پور با اشاره به اینکه همچنین در سال ۹۵ - ۹۶، ۹۰۰ بانوی عشایری بازمانده از تحصیل زیر پوشش این طرح قرار گرفتند افزود: این طرح در قالب تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و آموزش و پرورش انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر از جمعیت ۷۰ هزار نفری عشایر کهگیلویه و بویراحمد را زنان تشکیل می‌دهند ادامه داد: بخش زیادی از سختی‌های زندگی جامعه عشایری در زمینه دامداری و باغداری، بر عهده زنان عشایر است.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه به اشتغال زنان جامعه عشایری شد و گفت: انتظار می‌رود سازمان امور عشایر در زمینه ایجاد شغل برای زنان و دختران جامعه عشایری تدابیر لازم را بیندیشد چرا که ظرفیت و توانمندی بانوان عشایر بر هیچ کسی پوشیده نیست.
رحمان‌پور اضافه کرد: با اختصاص تسهیلات خرد به زنان جامعه شاهد توسعه در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی و دست بافته‌های محلی هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار