رحیمی گفت:روشی است که با استفاده از تکنیک آیرو اسپایک پلاسمای به همراه روش الکترو مغناطیسی می تواند امواج ضربه ای تشکیل شده در جلوی وسایل پرنده در سرعت های ماورا صوت را حذف کند.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۴۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

مهدی رحیمی مخترع بسیجی و عضو نخبگان سازمان بسیج علمی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: دستگاهی که بنده اختراع کردم  دستگاه آیرو اسپایک پلاسمایی است که از مجموعه های مختلفی از جمله سیستم های مغناطیسی، لیزری، مدل آیرواسپایک مخروطی، منابع تغذیه، دوبل پلاسمایی و سیستم های اندازه گیری و کنترلی مختلفی تشکیل شده است.

 رحیمی با بیان این مطلب افزود: این یک روشی است که با استفاده از تکنیک آیرو اسپایک پلاسمای به همراه روش الکترو مغناطیسی می تواند امواج ضربه ای تشکیل شده در جلوی وسایل پرنده در سرعت های مافوق و ماورا صوت را تضعیف و یا حذف کند و با این روش در کاهش انرژی مورد نیاز پیش رانش این وسایل اقدام خواهد شد.

عضو نخبگان سازمان بسیج علمی کشور خاطر نشان کرد: در حقیقت بازده حجمی و مصرف سوخت به شدت کاهش خواهد یافت و همچنین بازده آیرو دینامیک وسیله به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: این طرح با حمایت سازمان بسیج علمی کشور در حال انجام است که اگر اتفاق بیفتد با همان واحد قدرتی که جسم دارد سرعت و بورد جسم افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

رحیمی بیان کرد: این یکی از اختراعاتی است که در چهارمین جشنواره علم و فناوری توسط فرمانده سپاه و رئیس سازمان بسیج و وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی وقت رونمایی شد و جزء طرح های های تک کشور است.

این مخترع بسیجی گفت: سازمان بسیج علمی کشورو سازمان بسیج علمی لرستان و دانشگاه جامع امام حسین(ع) حمایت چشمگیری از این طرح و اختراع کردند.

وی در پایان این مطلب عنوان کرد: فقط امریکا و روسیه روی این تکنولوژی کار کردند و این یک اثبات فناوری است که اگر برای کشور اتفاق بیفتد سازمان های مختلف از این طرح حمایت خواهند کرد.

ارسال نظرات