طبیعت سحرآمیز کهگیلویه و بویراحمد

دیار رویایی کهگیلویه و بویراحمد با طبیعت سحرانگیز، اماکن تاریخی و مذهبی در این روزها پذیرای گردشگران و دل خستگان طبیعت دوست از نقاط مختلف ایران است.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۵۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
ستان زیبای کهگیلویه وبویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه طبیعت سحرآمیز کهگیلویه و بویراحمد+فیلم‌های بکر، آبشار‌های زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری پذیرای خیل مسافران در تعطیلات تابستانی است.
این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران است.
شهر یاسوج از مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است.
این شهر با زیبایی‌های چشم نواز همچون قطعه حریری سبز در دامنه‌های دنا قرار گرفته و به واسطه این زیبایی‌ها و آب و هوای مطبوعش هر ساله در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است.
گرداگرد این شهر را رودخانه‌های خروشان، آبشار‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگل‌های بلوط و بنه و کیکم فرا گرفته است به طوری که برخی این منطقه را شمالی در جنوب کشور می‌نامند.
آبشار یاسوج در پنج کیلومتری شمال شهر یاسوج قراردارد و دارای هوایی مطبوع و آبی خنک و گواراست که سالانه مسافران زیادی را به خصوص در بهار و تابستان پذیراست.
وجود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان‌های بزرگ فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و وجود مردمانی میهمان نواز شرایط خاصی به این استان برای رونق سفر‌های تابستانی بخشیده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر درجنوب غربی کشور واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
ارسال نظرات