خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در شیراز:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی پیرامون روند تولیدی حوزه‌های هنری گفت: در گذشته در این زمینه مشکل داشتیم اما هم اکنون مراکز ما تبدیل به مراکز تولیدی شده‌اند حال زمان آن رسیده که به ارتقای کیفیت تولیدات بپردازیم.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۶۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

محسن مؤمنی‌شریف اظهار داشت: سال آینده چهلمین فجر انقلاب اسلامی است و امیدوارم حوزه هنری به گونه‌ای در این زمینه عمل کند که بتواند دینش را ادا کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه وظایفی برای حوزه مرکز در نظر گرفته شده است گفت: امید است در استان‌ها نیز برنامه‌هایی در خور شأن این عنوان طراحی شود تا وظیفه‌مان را که انتشار پیام انقلاب اسلامی در قالب هنر است، انجام دهیم.

مومنی‌شریف با اشاره به منشور الزامات و اقتضائات فضای جدید و منویات مقام معظم رهبری افزود: از نگاه مقام معظم رهبری، انقلاب تنها یک جابه جایی سیاسی نبود بلکه در انقلاب شاهد تحول همه جانبه هم در عرصه سیاست و هم در متن جامعه بودیم.

وی در تشریح تحول سیاسی و اجتماعی برخاسته از انقلاب اسلامی گفت: در عرصه سیاست کشورمان از یک حکومت ارثی وابسته به بیگانگان به حکومتی مردمی، سربلند، مستقل و دارای هویت بدل شد و در بعد اجتماعی نیز از جامعه‌ای بی‌هویت و دنباله رو به جامعه‌ای با هویت، دارای استقلال و اصالت و خلاقیت و حرف نو رسیدیم.

مؤمنی‌شریف افزود: علاوه بر منظر داخلی در عرصه بین‌الملل نیز تحولات مختلفی رخ داده و در دنیا طرفدارانی را پیدا کرده‌ایم و البته دشمنانی نیز داریم اما مهم آن است که نمی‌توان از کنار ایران به راحتی عبور کرد.

وی در تشریح بخش دیگری از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: شخصیت و سیره حضرت امام خمینی(ره) برای ایشان بسیار مهم است و نگران تحریف این شخصیت عزیز و برجسته هستند و معتقدند کسانی مایل نیستند نسل جوان باحضرت امام (ره ) آشنا شوند و می‌خواهند امام (ره ) و مواضع ایشان فراموش شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: برای امام (ره ) کارهایی انجام شده اما این اندازه کار در حد شخصیت ایشان نبوده است. شناخته شدن انقلاب بدون امام (ره) ممکن نیست چراکه امام (ره) توانست جوان‌ها را وارد صحنه کند، تکیه ایشان به مردم بود و جذابیت ایشان برای مردم آنها را به صحنه می‌کشاند.

مؤمنی‌شریف در تشریح جذابیت‌های شخصیت امام (ره) تصریح کرد: شجاعت، صراحت، صداقت، ایمان و توکل به خدا در رفتار و گفتار از جمله شاخصه‌های جذابیت شخصیت امام (ره) بود علاوه بر آن ارائه عقل و نگاه نو به اسلام ناب محمدی (ص) نیز در جذب جوان‌ها و مردم مؤثر بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به دهه پر بار زندگی امام (ره) در عصر انقلاب اسلامی گفت: دهه حیات پر برکت امام (ره ) یک دهه مظلوم است و مقام معظم رهبری معتقدند با وجود آنکه راه امام (ره) و جذابیت‌های شخصیتی ایشان و ارزش‌های انقلاب اسلامی هنوز وجود دارد اما ما در برخی موارد از آرمان‌های امام (ره ) نظیر عدالت اجتماعی عقب مانده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه امور استان‌ها و مراکز استانی گفت: یکی از حرکت‌های مثبت اخیر، برگزاری شب‌های خاطره است و امیدوارم این کار بدل به جریانی به نام حوزه هنری شود و خوشحالم که جوانترها از این طریق احساس غرور می‌کنند. این حرکت را حرکتی تربیتی می‌دانم.

مؤمنی شریف افزود: بی‌انگیزگی برای حوزه هنری سم است کسی که در این مجموعه حضور دارد باید با انگیزه باشد و در این مسیر ابتدا باید رئیس با انگیزه باشد تا بتواند این انگیزه را به بقیه نیز تسری دهد.

وی پیرامون روند تولیدی حوزه‌های هنری اظهار داشت: در گذشته در این زمینه مشکل داشتیم اما هم اکنون مراکز ما تبدیل به مراکز تولیدی شده‌اند حال زمان آن رسیده که به ارتقای کیفیت تولیدات بپردازیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها