خبرهای داغ:
مدیر دارالقرآن وزارت دفاع در شیراز:

۱۵ مدرسه قرآنی در وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعال است

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از فعالیت ۱۵ مدرسه قرآنی در این وزارتخانه خبرداد و گفت: این مدارس قرآنی در نقاط مختلف کشور مشغول آموزش و خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۶۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

مجیدگلشادی در حاشیه آغاز نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار مدارس قرآنی، همچنین 16 مهدالرضای قرآنی ویژه خردسالان و 10 مرکز آموزش غیرحضوری قرآن کریم در سطح وزارت دفاع فعالیت دارند.

گلشادی با اشاره به سایر برنامه‌های قرآنی وزارت دفاع برای کارکنان و خانواده‌ها تصریح کرد: در راستای فرامین رهبرمعظم انقلاب مبنی بر توجه به حفظ قرآن، در حال حاضر 300 حافظ کل قرآن در وزارت دفاع و پشتبانی نیروهای مسلح تربیت شده‌اند که تا اواسط سال آینده به یکهزار نفر افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 10 هزار نفر نیز حافظ اجزاء قرآن در وزارت دفاع مشغول حفظ قرآن هستند که در زمینه تدبر در قرآن نیز 5 هزار نفر جزء 30 را آموزش و آن را فرا گرفته‌اند.

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز وزارت دفاع به وزارت قرآنی تبدیل شده و همانند اقتدار نظامی، اقتدار قرآنی را به رخ جهانیان کشیده است.

گلشادی همچنین از برگزاری منطقه‌ای مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌های وزارت دفاع خبرداد و افزود: در این طرح کشور به 10 منطقه تبدیل شده و دیگر نیازی به حضور کارکنان و خانواده‌ها در مرکز نیست و این مسابقات به صورت کشوری در مناطق تعیین شده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: 14 مهرماه نخستین دوره از این مسابقات در تبریز آغاز می‌شود و استان فارس نیز 21 مهرماه میزبان خانواده‌های کارکنان وزارت دفاع در منطقه خود است.

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع همچنین در مورد نخستین دوره از مسابقات قرآن نیروهای مسلح در استان فارس گفت: استان فارس نخستین استان برگزارکننده این مسابقات است که در ایام دهه ولایت و امامت توفیق برگزاری آن را کسب کرده است. این مسابقات اول آذرماه در اصفهان و 4 ماهه پایانی سال که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست، در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

گلشادی با بیان اینکه این مسابقات در سال‌های آینده به میزبانی سایر نیروهای مسلح ادامه می‌یابد گفت: این مسابقات در سال جاری در 4 رشته قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ 5 و 10 جزء برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار