خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اهل بیت(ع) نسبت به درد و رنج مردم بی‌تفاوت نبودند گفت: هیئت‌های مذهبی استان فارس نسبت به مسائل جامعه فعالانه ورود کنند.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۸۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

آیت‌الله اسدالله ایمانی  در دیدار با اعضای هئیت‌های مذهبی استان فارس با بیان اینکه اهل بیت نسبت به درد و رنج مردم بی‌تفاوت نبودند اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی استان فارس نسبت به مسائل جامعه فعالانه ورود کنند.

وی با بیان اینکه جوانگرایی یکی از اصول مسلم پایدار ماندن یک تشکیلات است گفت: برطرف کردن مشکلات مردم و دغدغه داشتن نسبت به رنج مردم یکی از اصول جوان ماندن هیئت‌های مذهبی است که در کنار آن باید شرایط حضور و فعالیت جوانان را نیز فراهم کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به بازدید از مناطق محروم شهر شیراز در ماه رمضان افزود: پس از آن دیدارهای چندین ساعته جلساتی با مسئولان گرفته شده اما انگیزه‌ای در مسئولان برای رفع مشکلات مردم ندیدم، هیئت‌های مذهبی باید در این عرصه وارد شوند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به توزیع 500 بسته مواد غذایی بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان توسط سپاه بیان کرد: از عید قربان تا غدیر نیز 600 بسته مواد غذایی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه بین نیازمندان توزیع شده است و باید شرایط به گونه‌ای باشد که کرامت این افراد حفظ شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از خانواده‌های شهر شیراز توان خرید گوشت را ندارند، عنوان کرد: باید با حفظ شخصیت این افراد این گرفتاری‌ها را برطرف کرد و ظرفیت هیئت‌های مذهبی در این امر به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت هیئت‌های مذهبی در شرایط امروز با شرایط 50 سال قبل تفاوت فراوان دارد، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی امروز باید به عنوان یک مجموعه مردمی در مسائل مختلف متکی به مردم و همراه با درد مردم باشند.

آیت‌الله ایمانی با تاکید بر اینکه پرشور برگزار کردن مراسم اهل بیت خیلی خوب است، گفت: هیئت‌های مذهبی باید با روحانیت ارتباط داشته باشند و با کمک وی به درد و رنج مردم رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود شهر عدم راه دسترسی به حرم شاهچراغ (ع) است، از سیاسی بازی برخی از مسئولان انتقاد کرد و افزود: خانه‌های خرابه در اطراف شاهچراغ محل معتادان و قمه‌کشان شده آیا احساس تکلیف و وظیفه نمی‌کنیم؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بارها این موضوع را اعلام کردم اما ده‌ها جمعیت سیاسی مانع این کار شدند، بیان کرد: بارها اعلام کردم که باید خیابان دیگری به طرف جنوب کشیده شود اما جمعیت‌های سیاسی براساس سیاسی‌بازی جلوی این کار را می‌گیرند، هیئت‌های مذهبی باید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: جمعیت‌های سیاسی مقابل خشت‌های خام احساس مسئولیت می‌کنند اما مقابل احمد بن موسی (ع) و مردم احساس مسئولیت نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها