دفاع از مظلومان فریاد مسلمانان است

روحانی با بیان اینکه مصیبت مسلمانان میانمار قلب بشریت را جریحه دار می‌کند، گفت: باید مسلمانان دفاع از مظلومان را فریاد بزنند.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۳۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بابل با اشاره به اهمیت نماز جمعه و عظمت آن در نزد خداوند، اظهار کرد:  تکلیف ما در ارتباط با غدیر بسیار مهم در جهت امر خداوند متعال است.

 وی با اشاره به اینکه جریان غدیر با همه عظمت خود با دو خطر انحراف و فراموش شدن مواجه است، افزود: با این که بسیاری از علمای اهل سنت غدیر را قبول دارند اما متاسفانه جمله من کنت مولا و هذه علی مولای پیامبر اسلام را بد معنا می‌کنند.

 امام جمعه بابل با بیان اینکه بسیاری از علمای شیعه به این شبهه انحراف پاسخ دادند و نگذاشتند تا این انحراف بی پاسخ بماند، تصریح کرد: برخی افراد در طول تاریخ با بی اعتنایی به صورت عمدی از ماجرای غدیر گذشتند تا جامعه آن را فراموش کند.

 روحانی با اشاره به اینکه هر شیعه در ارتباط با غدیر تکلیف دارد که منادی این واقعه باشد، خاطرنشان کرد: هر کسی به اندازه حتی یک پرچم زدن در احیای جشن غدیر تلاش کند و نگذارید جریان غدیر به فراموشی سپرده شود.

 این مسؤول یادآور شد: هر بازاری در سر درب مغازه خود یک پرچم گرامیداشت عید غدیر را نصب کند، مازندران دیار علویان است و باید جلوه غدیر در دیار علوی انعکاس پیدا کند، جلوه تشیع در بزرگداشت واقعه غدیر و شخصیت امیرالمومنان است.

 وی با تاکید بر اینکه هر جای دارالمومنین بابل باید فریاد و نام امیرالمومنان و جمله بلند من کنت مولا و هذا علی مولا جلوه‌گر شود، ادامه داد: غدیر مدیون امیرالمومنین است.

 امام جمعه بابل با محکوم کردن واقعه میانمار افزود: حادثه و مصیبت سنگینی که در کشور میانمار نسبت به مسلمانان روا می شود، مصیبت بزرگی است، بودایی‌ها که مدعی مهر و محبت هستند دست به چنین جنایتی زدند، هیچ مسلمانی از منطقه میانمار حق داشتن شناسنامنه و حق اشتغال را نداشت و سخت‌ترین شرایط فرقه‌ای بر آنان روا می‌شد تا اینکه امروزه این جنایت کم‌سابقه و نسل‌کشی را انجام دادند.

 روحانی با محکوم کردن این جنایت غیرانسانی یادآور شد: جنایتی غیرقابل تحمل است، زنده زنده مسلمانان را می‌سوزانند و حتی برای شناسایی نشدن جنازه‌ها نسبت به سوزاندن جنازه اقدام می‌کنند، یقینا مسلمانان امروز نسبت به این مساله واکنش جدی نشان خواهند داد.

روحانی با بیان اینکه مصیبت مسلمانان میانمار قلب بشریت را جریحه دار می‌کند، گفت: باید مسلمانان دفاع از مظلومان را فریاد بزنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها