مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

عید غدیر بزرگترین عید امت پیامبر است

عید غدیر بزرگترین عید امت پیامبر است چون در این روز بزرگ، نعمتهای الهی تکمیل شد و خداوند ولایت را بر این امت تثبیت کرد.
کد خبر: ۸۹۱۵۲۷۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید زنجان گفت: امسال ۴۵۰ نفر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، طی یک هفته به هنرنمایی پرداختند.

ناصر مقدم در اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید زنجان که عصر امروز ۱۷ شهریور در سالن هلال برگزار شد، افزود: جشنواره موسیقی در دولت و تدبیر و امید بهانه خوبی است تا هر سال علاقه مندان به موسیقی یک جا جمع شده و روزی به یاد ماندنی خلق کنند.

وی درادامه اظهار داشت: این جشنواره در دو گروه تک نوازی و گروه نوازی برگزار شده و همه ساله شاهد افزایش استقبال هنرجویان از این جشنواره هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور ۲۷ گروه در این جشنواره تاکید کرد: این گروه ها در سه بخش سنتی، آشقی و پاپ شرکت داشتند. در بخش تک نوازی نیز حدود ۳۰۰ نفر حضور یافتند.

وی جشنواره موسیقی آوای امید را فرصتی برای عرضه داشته های هنرجویان عنوان کرده و گفت: کسانی که در این جشنواره صاحب مقام می شوند از نظر داوران درصدی از دیگران بالاتر هستند ولی تفاوت چندان فاحشی میان هنرجویان وجود ندارد و کسانی که صاحب مقام نشده اند باید بر تلاش خود اضافه کنند تا در سال های آینده صاحب مقام شوند.

مقدم با اشاره به موضوع داوری در هر جشنواره افزود: هر کس از منظر خود به موضوع هنر نگاه می کند و شاید اگر تیم داوری ترکیب دیگری داشت، نتایج داوری نیز تفاوت پیدا می کرد.

وی برگزاری جشنواره موسیقی آوای امید در زنجان طی پنج سال پیاپی را موفقیتی بزرگ برای استان دانسته و تاکید کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این جشنواره همه ساله برگزار می شود.

وی با تاکید بر تداوم این حرکت در دولت دوازدهم، اظهار داشت: این کار با همت تک تک شما علاقه مندان موسیقی امکان پذیر است، همانگونه که در دولت یازدهم نیز نسبت به دولت دهم تعداد آموزشگاههای موسیقی در این استان شاهد رشد ۱۰۰ درصدی بود.

مقدم با اشاره به تقارن اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید در زنجان با شب عید غدیر، گفت: روز عید غدیر برای شعیان همچون عید مبعث برای مسلمانان است، اگر در عید مبعث پیامبر(ص) مبعوث شد، در عید غدیر نیز ولایت امام علی(ع) بر ما تثبیت شد ولی متاسفانه به جای اینکه این عید به وحدت مسلمانان بینجامد، به افتراق میان آنان دامن زده، امیدواریم که روزی رسد همه مسلمانان این روز را جشن بگیرند.

وی با اشاره با سخن پیامبر در مورد این روز اظهار داشت: عید غدیر بزرگترین عید امت پیامبر است چون در این روز بزرگ، نعمتهای الهی تکمیل شد و خداوند ولایت را بر این امت تثبیت کرد. خدواند بعد از زحمات ۲۳ ساله پیامبر برای امتش، فرمود ای رسول خدا امروز نعمتم را بر شما کامل کردم، آنچه به شما گفتم ابلاغ کن و اگر چنین نکنی گویی به رسالت خود عمل نکرده ای، در واقع بیان رسالت حضرت علی (ع)، تمام کننده بعثت پیامبر بود و اگر این اتفاق نمی افتاد، رسالت پیامبر ناقص بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار