بمناسبت عید بزرگ غدیر خم مراسم جشنی به همین مناسبت در مسجد جامع اصلاندوز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۰۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم جشن غدیرخم با حضور امام جمعه اصلاندوز،فرماندهان نظامی و انتظامی،مردم ولایتمدار و خداجوی منطقه،بسیجیان و مسئولان از سوی حوزه بسیج بعثت شهری،حوزه خواهران ناحیه عشایری و کانون فرهنگی هنری شهید مطهری در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حسن پور از روحانیون اصلاندوز ضمن تبریک روز عید غدیر خم در سخنانی در مورد فضیلت این عید بزرگ و معنوی مسلمانان به شمه ای از خصوصیات و زندگانی شخصی حضرت علی (ع) اشاره کرد.

وی در این مراسم عید غدیر را بزرگترین عید اسلامی دانست و گفت:از معصومین(ع) روایت شده است، از میان اعیاد مسلمانان، عید سعید غدیر خم بالاترین عید است، چرا که در این روز تعیین ولایت امیرالمومنین(ع) از طرف خدای تبارک و تعالی و جانشینی پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) است.

در این مراسم رحیم زارعی از مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهر اصلاندوز به شعف خوانی پرداخت.

اهدای هدیه به همنانان علی(ع) و خبرنگار آزاد صدا و سیمای اردبیل و خبرنگار سادات ارس تبار و پذیرایی شیرینی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بشمار رفت.

همچنین امروز همزمان با عید سعید غدیرخم،حاضران مراسم در مسجد جامع این شهر، با یکدیگر عقد اخوت بستند.

در فرهنگ اسلامی، منظور از «عقد اخوت» جاری کردن صیغه‌ برادری بین دو نفر است که به واسطه‌ آن عهد و میثاقی ویژه بر رعایت حقوق برادری میان آن‌ها استوار می‌شود.

 

 منبع: ارس تبار
ارسال نظرات