امام جمعه بیله سوارعنوان کرد:

سکوت مرگبار مجامع بین المللی در قبال "میانمار"

امام جمعه بیله سوار گفت: خطبه غدیر و خطبه فدکیه به اندازه ای اهمیت دارد که سرنوشت جامعه و کل بشیریت را تعیین کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۵۳۳۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سواردر خطبه های نماز جمعه ضمن تبربک عید سعید ولایت وغدیرخم به بیان تاریخی واقعه غدیر اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان صدر اسلام با انجام انواع توطعه ها به دنبال از بین بردن وجود مبارک پیامبراسلام بودند اما نه تنها به جایی نرسیدند بلکه در نقشه های خود نیز شکست خوردند.

وی گفت: خطبه غدیر و خطبه فدکیه به اندازه ای اهمیت دارد که سرنوشت جامعه و کل بشیریت را تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در خطبه غدیر پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم تمامی ائمه معصومین علیهم السلام را معرفی و اسامی انها را اعلام کردند گفت: بر اساس حدیث غدیر همه ائمه معصومین ولایتشان همچون امیرالمومنین علیه السلام بوده و هیچ فرقی بین امامان از باب ولایت وجود ندارد.

امام جمعه بیله سوار با تشریح حوادث مختلف رخ داده در زمان حادثه غدیر بیان کرد: علاوه بر اینکه ایات مختلفی در باب ولایت در قران نازل شده است، احادیث و روایات مختلف و فروانی نیز از راویان مختلف در تایید این حادثه تاریخی و سیاسی نقل شده است.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود به فجایع رخ داده دربرخی از کشورهای مسلمان از جمله میانمار اشاره کرد و ضمن محکومیت اقدام دولت میانمار در نسل کشی مردم، از مجامع بین المللی خواست به اوضاع فجیع این حوادث رسیدگی و به موضوع پایان دهند.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین المللی در قبال میانمار سکوت مرگباری را تریجیح داده اند به چرایی این قتل عام پرداخت و گفت: برنامه دولت میانمار در نسل کشی مسلمانان این کشور این است که میخواهند با تصفیه کشور از قومیت ها اداره کشور را راحت تر کنند.

 

به گزارش صبح مغان از نکات جالب این نمازجمعه خواندن دعای اخوت در بین نمازگزاران بود که برادران نمازگزار حاضر، با گرفتن دست همدیگر دعای اخوت را زمزمه کرده و لحظه ای زیبا را در مصلی شکل دادند.

 همچنین به مناسبت عید غدیرخم مراسم مولودی خوانی و پخش شربت و شیرینی نیز در بین نمازگران انجام گرفت.

در پایان نماز جمعه نمازگزاران ضمن راهپیمانی در حمایت از مردم مظلوم میانمار جنایت های بت پرستان بودایی را نیز به شدت محکوم کردند.

 

منبع:صبح مغان

 

ارسال نظرات